کمپین تبلیغاتی شرکت نیسان

چهره آدمها قرینه نیست، چرا باید ماشین‌ها قرینه باشند؟!

شرکت نیسان، در سال ۲۰۱۰ یک مدل خودرو تولید کرد که بر خلاف معمول، قرینه نبود و اسمش رو گذاشته بود «نیسان کیوب». کمپین تبلیغاتی این خودرو تقارن را مصحک دانسته و نوشته بود:
چهره آدمها قرینه نیست، چرا باید ماشین‌ها قرینه باشند؟!

این تبلیغ میتواند بسیار جذاب باشد و نظر و حواس مخاطب را متوجه خود کند. جدا از اینکه این صورت‌های قرینه، آشنایی زدایی کرده و ادراک بصری مخاطب را به چالش می‌کشند، (چون چشم و مغز ما به این قرینگی کامل در صورت آدمها عادت ندارد). این یعنی که مخاطب درگیر تبلیغ می‌شود.

فایل در حال دانلود است...
برای تداوم خدمات فریپیکر، از شما تقاضا داریم که ما را به دیگران معرفی کنید.