ایده تبلیغاتی آژانس BBDO در لبنان

همراه با صبحانه در جریان اخبار باشید!

این ایده در سال 2009 توسط آژانس BBDO در لبنان برای شرکت Tarwij که ارایه‌دهنده خدمات اشتراک و ارسال روزنامه است، طراحی شد.

وقتی وبسایت adsoftheworld این کمپین را منتشر کرد، یکی از کاربران کامنت گذاشت که:
چرا من باید در صبحانه با احمدی‌نژاد یک شات ویسکی بنوشم؟ از آژانس BBDO انتظار بیشتری می‌رود!
کاربر دیگری برایش توضیح داده که:
این ویسکی نیست، این یک استکان چای است که قسمت اصلی صبحانۀ ایرانی‌هاست!

همیشه مخاطبان کمی هستند که عناصر بصری و مفاهیم آنها را به شکل کامل درک نمی‌کنند، اما اگر این «عدم شناسایی درست نشانه‌ها و عناصر تصویر»، برای تعداد زیادی از مخاطبان پیش بیاید، ایده تبلیغاتی به نتیجۀ مطلوب نخواهد رسید. بنابراین وقتی برای مخاطبینی کار می‌کنیم که از فرهنگ و جغرافیای دیگری هستند، حتما از خودمان بپرسیم که آیا این نمادها و نشانه‌ها در فرهنگ آنها معنای مشترکی دارد، آیا آنها این نشانه‌ها را درست درک خواهند کرد و آیا آنها همان چیزی را خواهند شنید که من گفته‌ام؟!

فایل در حال دانلود است...
برای تداوم خدمات فریپیکر، از شما تقاضا داریم که ما را به دیگران معرفی کنید.