این آگهی سازمان عفو بینالملل، درباره کودکانی است که در کارخانجات و کارگاههای برخی کشورها به بردگی گرفته میشوند و هر روز در شرایط سخت کار میکنند تا قیمت تمامشده محصولاتی مثل کیف، کفش و لباس، کمتر باشد و برندهای مشهور به سود بیشتری برسند. این عمل نوعی بردهداری مدرن محسوب میشود که در چین، پاکستان و قاره آفریقا رواج دارد.
این آگهی به شکلی هوشمندانه به ما گوشزد میکند که وقتی ما این محصولات را می خریم، در ظلمی که به این بچهها میشود، سهیم هستیم و وقتی هر روز بند کفشمان را میبندیم، در واقع داریم این بچهها را به غل و زنجیر میکشیم. شعار آگهی هم ابعاد جنایتمان را برایمان روشن میکند:
هر روز ٢٤٥ ميليون كودكِ كار در كارگاه ها به خاطر سود بيشتر مورد بهرهبرداري و شكنجه قرار میگيرند و حتی گاهی به قتل میرسند.
این معجزه خلاقیت است که به یک شی و عملمعمولی که هر روز با آن سروکار داریم، مفهوم جدیدی میدهد و پیامش مورد نظرش را به ما منتقل میکند، پیامی بسیار محکم، تاثیرگذار و فراموشنشدنی!