کمپین تبلیغاتی شرکت نیسان

چهره آدمها قرینه نیست، چرا باید ماشین‌ها قرینه باشند؟!

شرکت نیسان، در سال ۲۰۱۰ یک مدل خودرو تولید کرد که بر خلاف معمول، قرینه نبود و اسمش رو گذاشته بود «نیسان کیوب». کمپین تبلیغاتی این خودرو تقارن را مصحک دانسته و نوشته بود:
چهره آدمها قرینه نیست، چرا باید ماشین‌ها قرینه باشند؟!

این تبلیغ میتواند بسیار جذاب باشد و نظر و حواس مخاطب را متوجه خود کند. جدا از اینکه این صورت‌های قرینه، آشنایی زدایی کرده و ادراک بصری مخاطب را به چالش می‌کشند، (چون چشم و مغز ما به این قرینگی کامل در صورت آدمها عادت ندارد). این یعنی که مخاطب درگیر تبلیغ می‌شود.