در اواخر دهۀ ۱۹۹۰ یکی از نمونههای فاجعهبارِ تغییر برند در شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» رخ داد. مدیران ارشد اجرایی سعی کردند، با تغییراتی راهبردی، این شرکت را در سراسر جهان مطرح کنند. برای این منظور، آنها «بریتیش ایرویز» را بهعنوان «ایرلاین محبوب جهان» تغییر برند دادند و روی دُم هواپیماها بهجای پرچم انگلستان، طرحهایی از «هنر جهانی» را قرار دادند، یعنی از طرحهای هنرمندانِ مشهورِ کشورهایی استفاده کردند که عضو شبکۀ پروازیِ این هواپیمایی بودند، اما این تغییرات باعث اعتراضاتی گسترده در سطح عمومی شد، حتی نخستوزیر آن زمان، مارگارت تاچر، هم وارد ماجرا شد و در مراسمی با دستمالش طرح جدید روی ماکتِ هواپیما را پوشاند. تنها چند هفته طول کشید تا ایرلاین به همان شکل و شمایل قبلیاش بازگردد. درنهایت این روند، باوجود تغییراتی ناچیز، میلیونها دلار هزینه به بار آورد.

فایل در حال دانلود است...
برای تداوم خدمات فریپیکر، از شما تقاضا داریم که ما را به دیگران معرفی کنید.