فونت پارادوکس با الهام از آثار موریس اشر طراحی شده است. در نگاه اول حروف ۳بعدی و دارای پیچش هستند اما با دقت بیشتر متوجه میشوید که این خطای دید است.
فونت پارادوکس حاصل یک کار دقیق و حساب شده روی هندسه حروف است. همهٔ حروف ۲بار طراحی شده و سپس با هم ترکیب شدهاند تا نتیجه کار چنین غیرمنتظره و جذاب شود.
فونت پارادوکس مناسب طراحی عنوانِ انواع محصولات تجاری است که میخواهند پویایی و خاص بودن خود را به رخ بکشند.
عنوان اصلی در انواع تبلیغات، پست و استوری و بسته بندی محصولات غذایی، اسباب بازی، پوشاک، ورزشی و … را میتوان با فونت پارادوکس، نمایشی و هیجان انگیز کرد.
پارادوکس
ایده ساخت فونت پارادوکس به دلیل علاقه شخصی من به آثار موریس اشر، از سال ۹۳ شروع شد. با جستجو و آزمون و خطا، به طراحی پرداختم و در این مسیر، تعدادی فونت لاتین هم پیدا کردم که همین کار را انجام داده بودند. اما حروف فارسی بسیار پیچیده از لاتین بود، الگوهای خط لاتین پاسخگو نبود و من مجبور بودم وقت زیادی را برای حل چالشها صرف کنم.
در سال ۹۸، با تمرکز جدیتر به طراحی فونت پرداختم و نهایتاً تا پایان همان سال، طراحی و اجرای نرمافزاری آن تقریباً تمام شد. در سال ۱۴۰۱، با راهنمایی دقیق و موثر دوست خوبم، امین عابدی (برای کد نویسی) نهایتاً فونت پارادوکس آماده انتشار شد.
فونت پارادوکس یک نمونه جذاب و خلاق در زمینهٔ طراحی فونت است. این فونت با ترکیبی از خطوط خمیده و تیز، یک هماهنگی منحصر به فرد ایجاد میکند که به تصویر ظرافت و پیچیدگی میانجامد. در این فونت، از خطای دید به عنوان یک عنصر طراحی استفاده شده است تا حروف با یکدیگر هماهنگی زیبایی داشته باشند. با تعدیل دقیق خطای دید، حروف در کلمات به طور هنرمندانهای ترکیب شدهاند و این ویژگی زیبایی و تنوع به طراحی متون با فونت پارادوکس افزوده است.
نمونه حروف جایگزین در فونت پارادوکس