جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
خرید فونت آهنگ با 20 درصد تخفیف ویژه

خرید فونت آهنگ با 20 درصد تخفیف ویژه

فونت آهنگ یک نسخه بازسازی شده از فونت فرهنگ است که منبع تاثیر پذیری خود را از فونت‌های مطبوعاتی ایرانی به خوشنویسی نسخ و ثلث تغییر داده است.
فونت آهنگ شارپ در واقع پایه اصلی فونت آهنگ بوده است و آهنگ اصلی با تخت کردن و کاهش کنتراست آهنگ‌شارپ پدید آمده است.

آهنگِ خطاطی 

حروفی مانند ر و ک همیشه در طراحی فونت‌های متن دردسرساز بودن. یکی پاشو از گلیم خودش درازتر کرده، اون یکی هم سرک کشیده به فضای حرف همسایه.
برای همینه که در طراحی فونت‌های فارسی به مرور اندازه ر و ک رو کوچیک کردن.
در فونت آهنگ اما ر و ک ، پاشنه بلند و سرکش هستن! این باعث شده حس و حال خطاطی در این فونت باقی بمونه.

reke 1

 

تنوع وزن‌ها در فونت آهنگ

در فونت آهنگ شما طیف کاملی از ۱۰ وزن را در اختیار دارید (از خیلی باریک تا سیاه). همه این وزن‌ها دارای اسکلت و ساختار مشترک هستند و با افزایش تدریجی وزن تناسبات حروف تغییر نمی‌کند.

علاوه بر ۱۰  وزن شما استایل شارپ را هم در قالب یک فونت جداگانه در اختیار دارید بنابراین تایپ‌فیس آهنگ (حرفه‌ای) شامل ۲۰  فونت است.

فونت آهنگ وزن‌ها

 

فونت آهنگ و آهنگِ شارپ

فونت آهنگ با دندانه‌های تخت، با صلابت و قدرتمند به نظر می‌رسد. اما در آهنگ شارپ (با تیز شدن دندانه‌ها و انتهای حروف) با فونتی مواجه می‌شویم که اصالت خطاطی و ظرافت هنری را نشان می‌دهد.

فونت آهنگ

 

در وزن‌های پایین‌تر تفاوت فونت آهنگ و آهنگ شارپ بسیار کم است و بیشتر جنبه کاربردی دارد. وجود دو استایل فونت متن با کنتراست متفاوت به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به نوع کاغذ و چاپ یا شرایط نمایشگر دیجیتال نسخه سیاه‌تر (آهنگ) یا نسخه ظریف‌تر (اهنگ شارپ) را انتخاب کنید.

font ahang

 

ترکیبات اختیاری Discretionary Ligatures

در فونت آهنگ تعدادی ترکیبات وجود دارد که باعث زیبایی بیشتر فونت می‌شود. لازم است به صورت دستی این ترکیبات اختیاری را فعال کنید. نظر ما این است که در متن ریز این ترکیبات خوانایی را کاهش می‌دهند و حروف در حالت اتصال ساده و خطی راحت‌تر خوانده می‌شوند.
راهنمای فعال‌سازی ترکیبات برای نرم افزارهای گرافیکی و وب در بسته دانلودی موجود است.

 

discretionary ligatures

 

طره‌های تزئینی

در فونت آهنگ می‌توانید با فعال‌سازی Stylistic set طره‌های تزئینی مروسوم در خوشنویسی نسخ و ثلث را به حروف ا ل لا ک ص‍ ط اضافه کنید.

stilist1

 

حروف جایگزین

اکثر حروفی که دوست دارید در فونت به عنوان جایگزین انتخابی استفاده کنید (مثل ﮧ ﮩ مدل نستعلیق و ے معکوس) حروف زبان اردو هستند. از آنجا که فونت آهنگ این حروف اردو را دارد امکان استفاده از آن‌ها در کیبورد فارسی نیز برای شما فراهم شده است. حروفی مثل م و ع هم چون در خوشنویسی به شکل‌های مختلف نوشته می شود به عنوان جایگزینِ حروف اصلی به فونت آهنگ افزوده شده است.
این حروف جایگزین را طبق راهنما و به راحتی در هر محیطی می‌توانید تایپ کنید.

elgoli

bahaneelm

%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C%D8%B3%DB%8C %D8%A7%D9%86%DB%8C

 

 

چینش دقیق نقطه‌ها و دندانه‌ها

حروفی مانند ب‍ ‍ب‍ ت‍ ‍ت‍ پ‍ ‍پ‍ ث‍ ‍ث‍ ن‍ ‍ن‍ ی‍ ‍ی‍ س‍ ‍س‍ ش‍ ‍ش‍ گروه پر جمعیت خط فارسی هستند که شکل کاملا مشابهی دارند.  چشم تنها با تشخیص فواصل و نقطه‌ها آن‌ها را از هم تشخیص می‌دهد.
در فونت آهنگ هر دندانه با توجه به حروف قبل و بعد خود شکل و جای نقطهٔ خود را طوری تعیین می‌کند تا نهایت نظم و زیبایی در شکل کلمات بدست آید.
نکته: به دلیل وجود محدودیت‌های حروفچینی در دستگاه‌های اولیه چاپ جای نقطه‌ها مایل به راست است و این رسم در فونت‌های دیجیتال نیز باقی مانده است.
در فونت آهنگ نقطه‌ها در جای درست خود یعنی زیر حرف مربوط به آن قرار دارند. 

 

tooth33

 

همانطور که در سطرهای بالا توضیح دادیم در فونت آهنگ نقطه‌ها بصورت برنامه‌ریزی شده در محل ایده‌آل قرار می گیرند بدون اینکه برای حل مشکلات برخورد، عرض حروف زیادتر شود یا فضای خالی بیش از حد پدید آید.

alternatedot

 

 

فونت متغیر (وریبل فونت)

وریبل فونت تکنولوژی جدیدی در ساخت فونت است که به شما این امکان را می‌دهد که همه‌ی وزن‌ها و استایل‌ها را در قالب یک فایل فونت در اختیار داشته باشید.

به کمک فونت متغیر می‌توانید کنتراست ضخامت و میزان تیز یا تخت بودن دندانه‌ها را کنترل کنید و از ضخامت‌های مابین وزن‌های ۱۰ گانه نیز استفاده کنید.

 

Weight : این متغیر وزن (ضخامت) نوشته را تعیین می‌کند که حداقل آن 100 معادل وزن Thin و حداکثر آن 900 معادل وزن Black است.

فونت متغییر آهنگ وریبل

 

Sharp : این متغیر دندانه‌ها و انتهای کاسه حروف را تیز می‌کند و کنتراست ضخامت را کمی بیشتر. مقدار این تغییر را در گستره 0 تا 100 ‌می‌توانید تنظیم کنید.

وریبل فونت آهنگ

 

دقت کنید که وریبل فونت فارسی فقط در نرم افزارهای ایلاسترتور و فتوشاپ 2020/CC به بعد قابل استفاده است همچنین در آخرین نسخه نرم افزارهای اسکچ  (ویژه مک) و اینک‌اسکیپ (اپن سورس) و کرل دراو

در محیط وب خوشبختانه مرورگرها همهٔ قابلیت‌های وریبل فونت فارسی پشتیبانی می‌‌کنند. مگر اینکه کاربر بیشتر از ۳سال مرورگر خود را آپدیت نکرده باشد که برای آن هم می‌توان با استفاده از فونت‌های استاتیک پشتیبان ایجاد کرد و جای نگرانی نیست.

راهنمای کامل چگونگی استفاده از وریبل فونت‌ها در طراحی وب درون بسته دانلودی موجود است.

 

 

در ادامه می‌توانید نمونه‌های تایپوگرافی شده با فونت آهنگ و آهنگ‌شارپ را ببینید:

فونت آهنگ ahang font

unnamed file

%D8%A7%D8%B0%D8%A7%D9%86

قلم آهنگ

فونت آهنک

فونت مطبوعات آهنگ پاراگراف

فونت عربی

kurdi

فونت اردو

سریا ممیز فارسی فونت آهنگ

گلیف‌های فونت آهنگ

 

ahang8

ahang7

طراحی: استدیو دفتر

 

20 درصد تخفیف اختصاصی فونت فارسی

20 درصد تخفیف اختصاصی فریپیکر برای این فونت

کد تخفیف: freepiker

تمام تلاشمان را کرده ایم تا قدم کوچکی برای جامعه طراحان و گرافیستان عزیزمان برداریم. با حمایت های خود در این مسیر سخت همراهمان باشید.

تمام تلاشمان را کرده ایم تا قدم کوچکی برای جامعه طراحان و گرافیستان عزیزمان برداریم. با حمایت های خود در این مسیر سخت همراهمان باشید.

این صفحه را برای دوستانت بفرست

20 درصد تخفیف اختصاصی فونت فارسی

20 درصد تخفیف اختصاصی فریپیکر برای این فونت

کد تخفیف: freepiker

فونت های مشابه

فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...