جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
خرید فونت تحریر با 20 درصد تخفیف ویژه

خرید فونت تحریر با 20 درصد تخفیف ویژه

فونت تحریر یک تایپ متن فارسی و عربی است که بر پایه خط نسخ طراحی شده و از ساختار آشنا و رسمی‌ای که در حروف ویژه‌ی متن وجود دارد، برخوردار است. در طراحی فونت تحریر خوانایی و زیبایی به اندازه‌ یکدیگر اهمیت داشته است و با بهره‌گیری از جذابیت‌های فرمی خط نسخ عربی و لحاظ کردن برتری نسبت دور به سطح در نسخ ایرانی؛ توانسته تحریر را به عنوان چهره‌ای تازه از خط نسخ چاپی معرفی کند.

در طراحی و پیاده‌سازی خانواده فونت تحریر سعی بر این بوده است که با تنظیم نسبت ارتفاع و اندازه حروف و تنظیم نسبت دیگر کرسی‌ها با هم، محصولی مطابق با نیازهای روز طراحی گرافیک و نشر رومیزی در اختیار کاربر قرار بگیرد.
الگوی کلی و بافت خاکستری متن آن برای استفاده در پیکربندی روزنامه‌ها و صفحه‌آرایی و طراحی کتاب، مجلات و بطور کلی برای استفاده در متون طولانی چاپی طراحی شده است. تحریر در وزن‌های تیره‌تر به عنوان تایپ تیتر رسمی قابل استفاده در عناوین، سرفصل‌ها و سوتیترها است.

Tahrir 01

ویژگی‌های اوپن‌تایپ در فونت تحریر

فونت تحریر در قالب اوپن‌تایپ و ویژگی‌های این قالب طراحی و تولید شده است. تحریر با تنظیم فواصل و کرنینگ‌های متناسب با متن و بهره‌مندی از حروف ترکیبی موجود در فونت تحریر تنوع فرمی بیشتری ایجاد کرده و به کمک آن، به متن جلوه‌ای بسیار پویا بخشیده است، و به تولید طرحی کمک کرده است که الگوی کلی آن به ویژه در تنظیم روزنامه‌ها بسیار مناسب است. فناوری دیجیتال با اجازه دادن به کاراکترهای گسترده و برخی از نماد‌های اضافی، اعراب‌گذاری دقیق و همچنین با امکان استفاده از جایگزین‌های متنی به فونت تحریر امکان داده طراحی متن را بهبود ببخشید و به این ترتیب نحوه تعامل و شیوه استفاده‌ی طراح و تجربه کار  با تایپ‌فیس متن را ارتقا داده است.

کافیست در نرم افزارهای ادوبی از پنل تایپ کاراکتر Standard Ligatures را فعال کنید.

ترکیبات لیگچر در فونت تحریر

 

کافیست در نرم افزارهای ادوبی از پنل تایپ‌کاراکتر Stylistic Alternates را فعال کنید.

حروف جایگزین Alternates در فونت تحریر

 

 

خانواده‌ی تحریر

فونت تحریر در شش وزن نازک (Book) معمولی (Regular) میانه (Medium) تیره (‌Bold)  بسیارتیره (‌ExtraBold) و سیاه (Black) موجود است.
 هر ۶ وزن فونت شامل گلیف‌های لاتین هستند و در یک قلم منفرد می‌شود متن را در هر دو زبان لاتین و فارسی تنظیم کرد.

فونت تحریر tahrir

Tahrir 18

Tahrir 10 1

Tahrir 11 2

Tahrir 12 2

Tahrir 13 1

Tahrir 17

Tahrir 16 scaled

فونت تحریر مجموعه کاراکترهای اصلی لاتین را شامل می‌شود و از همه زبان‌هایی که از خط فارسی استفاده می‌کنند پشتیبانی می‌کند. اینها شامل عددی جدولی و متناسب عربی، فارسی و اردو و مجموعه‌ای از اعداد جداول اروپایی (لاتین) است.
قلم تحریر طبق استاندارد جهانی یونیکد ساخته شده و در تمامی محیط‌های متنی و نرم‌افزاری که از خط فارسی پشتیبانی می‌کنند قابل استفاده است.

Tahrir 14

قلم قرآنی Tahrir 02

 Tahrir 03 1

Tahrir 04 1 Tahrir 05 1 Tahrir 06 1 Tahrir 07 1 Tahrir 08 2

 

20 درصد تخفیف اختصاصی فونت فارسی

20 درصد تخفیف اختصاصی فریپیکر برای این فونت

کد تخفیف: freepiker

تمام تلاشمان را کرده ایم تا قدم کوچکی برای جامعه طراحان و گرافیستان عزیزمان برداریم. با حمایت های خود در این مسیر سخت همراهمان باشید.

تمام تلاشمان را کرده ایم تا قدم کوچکی برای جامعه طراحان و گرافیستان عزیزمان برداریم. با حمایت های خود در این مسیر سخت همراهمان باشید.

این صفحه را برای دوستانت بفرست

20 درصد تخفیف اختصاصی فونت فارسی

20 درصد تخفیف اختصاصی فریپیکر برای این فونت

کد تخفیف: freepiker

فونت های مشابه

فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...