جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
خرید فونت سمیر با 20 درصد تخفیف ویژه

خرید فونت سمیر با 20 درصد تخفیف ویژه

سفری به دنیای «سمیر» را آغاز کنید؛ فونت سمیر از علاقه‌ به طراحی حروف نشأت گرفته و طی سال‌ها با دقتی طاقت‌فرسا تکامل یافته تا سنت و نوآوری را در هم آمیزد.

فونت سمیر اولین پروژه‌ی رضا غفاری در عرصه‌ی طراحی حروف است که از سال ۱۳۸۸ و در کلاس طراحی حروف استاد دامون خانجانزاده در مدرسه‌ی ویژه آغاز شد و با گذشت سال‌ها، این پروژه تکامل یافت و اکنون در سال ۱۴۰۲ در دسترس شماست.

نام این تایپ‌فیس که برگرفته از واژه «سمیر» به معنای روایتگر افسانه است، از همان ابتدا با این هدف انتخاب شده است که خواننده‌ای را خطاب قرار دهد که به خواندن متون طولانی عادت دارد و علاقه‌ی زیادی به کتاب و تجربه‌ی دیدن کلمات در طی روز را دارد.

 

Samir 001j4SIpL 1500x png

Samir 002BIt49j 1500x png

 

 

فونت سمیر در ۳ وزن معمولی (Regular) میانه (Medium) و تیره (‌Bold) موجود است. هر ۳ وزن فونت شامل گلیف‌های لاتین هستند و در یک قلم منفرد می‌شود متن را در هر دو زبان لاتین و فارسی تنظیم کرد.

Samir 003i5A60e 1500x png

 

 

«فونت سمیر» یک تایپ‌فیس با نسبت دور زیاد به سطح است که از خط نسخی که توسط یک خوشنویس به شیوه ایرانی نوشته شده، الهام گرفته شده است. بدین منظور، در ابتدا وحید کرمی که خوشنویسی توانا است منابع اولیه این تایپ‌فیس را کتابت کرد و ترکیب‌ها و مفردات را به سبک خاص خود نوشت. رضا غفاری بر اساس این خطوط، حروف را طی چندین مرحله تغییر داد و با درست کردن متون مختلف اقدام به اصلاح نتیجه‌ی نهایی کرد تا حروف را به سبکی که اکنون در «فونت سمیر» می‌بینید، تبدیل کند.

Samir 004MatEZv 1500x jpg

Samir 005FNUdss 1500x jpg

Samir 0067jOmmJ 1500x jpg

 

 

این مراحل شامل یک فرآیندی چند ساله است که ابتدا حروف با دست و با استفاده از تعداد زیادی پیستوله‌ی طراحی به شکلی کاملا تمیز و مرتب و با حساسیت بسیار بالا بر روی کاغذ پوستی طراحی شد. تا آنجایی که امکانش وجود داشت سعی شده طراحی‌هایی که بر روی کاغذ پوستی انجام می‌شد به طراحی نهایی در نرم‌افزار نزدیک باشند. به گونه‌ای که حتی یکی از دانشجویان در کلاس تصور می‌کرد طراحی‌های روی کاغذ پوستی توسط پرینتر چاپ شده‌اند نه از طریق دستان رضا. نتیجه، مجموعه‌ای از حروف است که زیبایی، وضوح و کیفیت را به نمایش می‌گذارد و آن را به گزینه‌ای عالی برای کاربردهای مختلف از جمله کتاب، مجله، پوستر و حتی تبلیغات محیطی تبدیل می‌کند.

Samir 007JC7S37 1500x jpg

 

 

برای طراحی حروف لاتینِ این تایپ‌فیس، رضا غفاری و بهمن اسلامی با استفاده از اسپسیمن‌های حروف Caslon سبک قدیمی سعی کرده‌اند با احیا و نزدیک کردن حس و حالِ این حروف به تایپ‌فیس «سمیر»، حروف لاتینِ مناسبی برای این تایپ‌فیس طراحی کنند تا در زمان استفاده از حروف فارسی و لاتین فونت سمیر شاهد سبکی یکسان و خاکستری یکدست باشید. پس تمامی حروف داخل این تایپ‌فیس به شکلی دقیق برای شما طراحی شده‌اند تا هماهنگی خارق‌العاده را با هم به نمایش بگذارند.

Samir 008EkHb7U 1500x jpg

Samir 009EEZzQl 1500x png

 

 

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه «فونت سمیر» پشتیبانی گسترده آن از خطوط برگرفته از  خط عربی است که این تایپ‌فیس را به گزینه‌ی مناسبی برای چاپ یا نمایش زبان‌های مختلف زیر شاخه‌ی این خط تبدیل می‌کند.

Samir 010C5BPso 1500x png

 

 

در «فونت سمیر»، ویژگی‌های منحصر به فردی مانند حروف جایگزین برای حروفی مانند «ر» ، «ح» ، «ک» ، «م» ، «ه» ، «ی» و لیگیچرهای بسیار زیاد را مشاهده می‌کنید که به شما انتخاب بیشتری را برای خلاقیت‌ در تایپوگرافی فراهم می‌کند. علاوه بر این، وجود حروف کشیده مانند «ب» ، «ن» ، «ی» و غیره به ترکیب‌بندی‌های شما حسی می‌بخشند که در نمونه‌های مشابه اگر نایاب نباشد؛ به سختی دست‌یافتنی است.

Samir 011MQQ62Z 1500x png

Samir 012iiAlAi 1500x png

 

 

«تایپ‌فیس سمیر» در اولين دوره سرو نقره‌ای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سال ۱۳۸۹، موفق به دریافت دیپلم افتخار گردید.

 

همین امروز در دنیای جذاب «سمیر» غوطه‌ور شوید و اجازه دهید خلاقیتتان شکوفا شود. طرح‌های خود را ارتقاء دهید و مخاطبان خود را مجذوب خود کنید و امروز قدرت دگرگون کننده «سمیر» را تجربه کنید.

 

Samir 0133MEUtB 1500x png

Samir 014j620U2 1500x png

Samir 015UyIklO 1500x png

Samir 016oz3LWE 1500x png

Samir 017n2VKOX 1500x png

Samir 018ZBh5W8 1500x png

Samir 019bbzgYf 1500x jpg

Samir 020EGWCgU 1500x jpg

Samir 021HKbyQf 1500x jpg

20 درصد تخفیف اختصاصی فونت فارسی

20 درصد تخفیف اختصاصی فریپیکر برای این فونت

کد تخفیف: freepiker

تمام تلاشمان را کرده ایم تا قدم کوچکی برای جامعه طراحان و گرافیستان عزیزمان برداریم. با حمایت های خود در این مسیر سخت همراهمان باشید.

تمام تلاشمان را کرده ایم تا قدم کوچکی برای جامعه طراحان و گرافیستان عزیزمان برداریم. با حمایت های خود در این مسیر سخت همراهمان باشید.

این صفحه را برای دوستانت بفرست

20 درصد تخفیف اختصاصی فونت فارسی

20 درصد تخفیف اختصاصی فریپیکر برای این فونت

کد تخفیف: freepiker

فونت های مشابه

فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...