جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
خرید فونت مدام با 20 درصد تخفیف ویژه

خرید فونت مدام با 20 درصد تخفیف ویژه

شکل‌گیری تایپ‌فیس مُدام

یکی از دغدغه‌های من، طراحی تایپ‌فیس‌هایی برای استفاده در فضای بازی‌های دیجیتال و مدیوم‌هایی در بستر وِب است. در پاییز ۱۴۰۰ که در کلاس‌های آنلاینِ طراحی تایپِ استادم دامون خانجانزاده شرکت کردم، این فکر و دغدغه‌ام را با ایشان در میان گذاشتم و ایشان بسیار استقبال کردند.
از میان مباحث گسترده‌ی تئوری،‌ تجزیه و تحلیل‌های فرمی و بصری، تحلیل کانسپ، اتودهای فرمی و در نهایت اتودهای طراحی حروف،  این تایپ‌فیس ساخته شد که آن را «مُدام» نام نهادم. فرآیند مطالعات، تحقیق و طراحی این تایپ‌فیس و آنچه در این مسیر از جناب ایشان آموختم را به‌صورت مقاله‌ای جداگانه‌ای منتشر خواهم کرد.

imageimage

آشنایی با فونت مُدام

تایپ‌فیس «مُدام» دارای ساختاری ساده، اندامی استخوانی و فضاهای منفی باز است. این تایپ‌فیس به دلیل روحیه‌ی نمایشی و درجه‌ی بالای تناسبات هندسی آن، برای تیتر و متن‌های کوتاه و نیمه بلند مناسب است.
استارتاپ‌ها، طراحان و توسعه‌دهندگان بازی‌، وب و اپلیکیشن می‌توانند مهم‌ترین کاربران این تایپ‌فیس باشند.

image

۸ وزن + استایل فشرده

فونت مُدام دارای ۸ وزن از نازک تا تیره است که می‌تواند تمام نیازهای پروژه‌های طراحی گرافیک و هویت‌سازی را برطرف نماید.
از آنجایی که در اکثر بازی‌ها -در کنار خوانایی و خواندنی بودن نوشتار- نیاز به هیجان و انرژی همراه با تصویر در حروف نیز به چشم می‌خورد، همچنین محدودیت‌هایی که در نرم‌افزارها (باکس‌ها و دکمه‌ها) و یا ستون‌های صفحه‌آرایی وجود دارد، استایل فشرده‌ی این فونت نیز طراحی شد. برای فشرده‌سازی، تلاش شده است فرم حروف همچنان حفظ شود و این فشرده‌سازی در آنها اعوجاج ایجاد نکند. همچنین در این تغییر میزان فشردگی، ضخامتِ حروف نیز تا حد امکان ثابت مانده است؛ یعنی مثلاً ضخامتِ حروف در وزن رگولار با وزن رگولارِ فشرده یکسان است و فقط فرم حروف فشرده شده است.

image

وریبل فونت مُدام

در بسته‌ٔ حرفه‌ای فونت مدام ۱۶ فونت (۸ وزن + استایل فشرده) را می‌توانید در قالب یک فونت متغیر استفاده کنید. فونت متغیر بهترین گزینه برای استفاده در طراحی وب است. کم حجم است، لود صفحه شما را سریع‌تر می‌کند و بدون محدودیت می‌توانید از همه وزن‌ها و استایل‌ها استفاده کنید. از فونت متغیر همچنین می‌توانید در نسخه‌های جدید فتوشاپ، ایلاستریتور و … استفاده کنید.
وریبل فونت مدام دارای ۲ محور تغییر وزن و محور تغییر عرض (فشرگی) است.

imageimage

پشتیبانی از زبان عربی و انگلیسی، اردو و کردی

فونت مُدام برای زبان فارسی و عربی طراحی شده است و زبان‌های اردو، کردی و انگلیسی را نیز پشتیبانی می‌کند.

imageimageimageimageimageimage

اعداد هم‌عرض!

یکی از امکاناتی که در فونت مُدام در نظر گرفته شده است، استفاده از  Tabular lining است. با فعال‌سازی این ویژگی در نرم‌افزارهای گرافیکی مانند ایلاستریتور و فوتوشاپ، می‌توانید بدون استفاده از جدول‌کشی، اعداد را به صورت زیرِ  هم بنویسید.

image

20 درصد تخفیف اختصاصی فونت فارسی

20 درصد تخفیف اختصاصی فریپیکر برای این فونت

کد تخفیف: freepiker

تمام تلاشمان را کرده ایم تا قدم کوچکی برای جامعه طراحان و گرافیستان عزیزمان برداریم. با حمایت های خود در این مسیر سخت همراهمان باشید.

تمام تلاشمان را کرده ایم تا قدم کوچکی برای جامعه طراحان و گرافیستان عزیزمان برداریم. با حمایت های خود در این مسیر سخت همراهمان باشید.

این صفحه را برای دوستانت بفرست

20 درصد تخفیف اختصاصی فونت فارسی

20 درصد تخفیف اختصاصی فریپیکر برای این فونت

کد تخفیف: freepiker

فونت های مشابه

فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...