جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
خرید فونت کاف با 20 درصد تخفیف ویژه

خرید فونت کاف با 20 درصد تخفیف ویژه

فونت کاف دو دسته‌بندی ابتدایی فونت وجود دارد: متنی و نمایشی. تایپ “متن” طراحی شده است تا در سایز کوچک، قابل خواندن باشد.

از ویژگی‌های این‌گونه تایپ‌ها طراحی تمیز، استحکام و سادگی حروف می‌باشد، این نوع طراحی تایپ نسبت به طراحی تایپ‌های نمایشی فضای باز بیشتری دارد.

اما به فونت‌هایی مانند تیتر، جدید، الف، سین و … که معمولا بزرگتر از فونت متن هستند «تایپ‌فیس نمایشی» گفته می‌شود. این فونت‌ها شخصیت متمایزی به چاپ و نمایش عمومی می‌دهند.
این تایپ فیس‌ها را به مدد سایز بزرگ و کاربری آنها در سرتیترها می‌شناسیم.

تایپ فیس‌های نمایشی اغلب طراحی نامتعارف و گریز از مرکز و بی‌ثبات دارند. از ویژگی‌های آنها می‌توان به آراستگی هیجانی و انتزاعی و کشیدگی در استایل و همچنین انعطاف آن‌ها در سیستم‌های مختلف نوشتاری اعم از خطاطی و خوشنویسی، نشانه‌های دست‌نویس و فعالیت‌های مربوط به زیباشناسی مورد استفاده قرار داد.
در تایپ‌فیس‌های نمایشی دسته‌های متعددی از فونت همچون: زوائد حروف، صفحه، سایه روشن و سایه تیره… برای کاهش سریف‌ها متحد شده‌اند.

در طراحی، تنها زمانی که متن تایپ بزرگنمایی شده باشد می‌توان آن را به عنوان سر تیتر استفاده کرد و اگر این اندازه کاهش یا تقلیل یابد نمی‌توان آن را در زمینه متن استفاده کرد.

Walter Tracy نویسنده و طراح معروف تایپ‌فیس، سایز این تایپ ‌فیس‌ها را با اندازه ۱۴ پوینت توضیح می‌دهد.

از ویژگی‌های مهم تایپ‌ نمایشی شخصیتی محکم‌، پرکار، ترکیب‌بندی تاثیر‌گذار و ظاهری شیک است (ویژگی‌های ذکر شده گاهی اوقات تبادل‌پذیر هستند اما این همیشگی نیست).

00kaaffont

جدیدترین‌ محصول تایپ فاوندری (فونت‌ها) یک تایپ‌فیس نمایشی گوشتی و عضلانی است که ریشه در رسم‌الخط ثلث دارد،

این سبک از تایپ‌فیس‌ها برای اولین بار توسط مهدی روندی ظاهر و منتشر گردیده است. فونت کاف تعبیر یک روح آزاد از دوایر و زوایای گوشه‌دار و یک جستجوگر پر هیاهو و خیال باف است. این روح به قدری سرکش است که بخاطر این داد و بیدادها یا حالت تهاجمی خود در انظار عمومی هیچ تاسفی نمی‌خورد و این خشونت جزئی از روح آن است.

مهدی روندی در ارتباط با طراحی این تایپ‌فیس می‌گوید: «تلاش کردم تا روابط بین فرم‌ها را کشف کنم، که یک نسبت غریب بین فضاهای سفید و فرم سیاه حروف است، برای رسیدن به این معطوف حرف‌ها را باهم وقف دادم و کلمات را با یک هدف مشترک که همان کیفیت است، هم‌بند‌سازی کردم با این روش طراحی می‌خواهم از درون به بیرون طراحی کنم، سفید را قبل از سیاه استفاده کنم و محدوده خارجی حروف را در یک مستطیل فشرده جای دهم.»

ساخت نرم‌افزاری این فونت توسط امین عابدی انجام شده است.

01kaaffont

kaaffont02

03kaaffont

04kaaffont

05kaaffont

06kaaffont

07kaaffont

08kaaffont

09kaaffont

10kaaffont

11kaaffont

12kaaffont

13kaaffont

14kaaffont

15kaaffont

16kaaffont

17kaaffont

 

20 درصد تخفیف اختصاصی فونت فارسی

20 درصد تخفیف اختصاصی فریپیکر برای این فونت

کد تخفیف: freepiker

تمام تلاشمان را کرده ایم تا قدم کوچکی برای جامعه طراحان و گرافیستان عزیزمان برداریم. با حمایت های خود در این مسیر سخت همراهمان باشید.

تمام تلاشمان را کرده ایم تا قدم کوچکی برای جامعه طراحان و گرافیستان عزیزمان برداریم. با حمایت های خود در این مسیر سخت همراهمان باشید.

این صفحه را برای دوستانت بفرست

20 درصد تخفیف اختصاصی فونت فارسی

20 درصد تخفیف اختصاصی فریپیکر برای این فونت

کد تخفیف: freepiker

فونت های مشابه

فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...