جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

استفاده از طراحی برای انتقال بهتر پیام در تبلیغات

هدف نهایی طراحی، انتقال ایده ها به صورت بصری به مخاطب است. مطمئناً، می‌توانید متن از پیش نوشته شده ای را حذف کنید، سپس یک تصویر گرافیکی زیبا اضافه کنید و فکر کنید به نتیجه رسیده اید؛ اما در واقع وقتی می‌خواهید پیامتان قابل درک باشد، مهم است که مطمئن شوید پیامی هم سطح با ظرفیت مخاطبان باشد.

استفاده از طراحی برای انتقال پیام شما

اصطلاح “ظرفیت” ممکن است کمی انتزاعی به نظر برسد، اما وقتی به معنای واقعی کلمه فکر می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که چگونه می‌توان آن را در طراحی نیز به کار برد. تخفیف در فروشگاه فرش؟ آن را بر سر مخاطبان خود فریاد بزنید! همه آنها را به خاطر تخفیف های دیوانه کننده ای که این آخر هفته به پایان میرسند عصبانی و هیجان زده کنید! مارک جدید کرم پیشگیری از جوش برای نوزادان؟ نرم صحبت کنید، آرام باشید، مراقب باشید و عشق ظریف به فرزند مخاطب خود را درک کنید.

این روش‌ها در یک رسانه طراحی بصری مهم هستند، و در اینجا فقط چند ابزار وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از اینکه پیامتان در سطح مناسبی منتقل می‌شود، استفاده کنید:

1. کنتراست

کنتراست به مقایسه تضادها اشاره دارد. سیاه در تضاد با سفید وسخت در تضاد با نرم است. سطح کنتراست در یک طراحی به میزان موفقیت طراحی در چشمگیر بودن آن مربوط است. به مثال های زیر توجه کنید:

استفاده از طراحی برای انتقال پیام شما

تصویر سمت چپ دارای کنتراست پایینی است که از دو سایه خاکستری تشکیل شده است که تقریباً شبیه یکدیگر هستند. ملایم و ساده است. اگرچه ممکن است به اندازه تصویر دیگر توجه شما را جلب نکند، اما اگر پیام شما چیزی است که نیاز به لحن ساده‌ای مانند دعوت عروسی یا طراحی آلبوم برای یک موسیقی آکوستیک دارد، می‌توانید با استفاده از کنتراست ملایم پول زیادی به دست آورید.

تصویر سمت راست دارای کنتراست بالایی شامل سیاه و سفید است. پر جلوه، پررنگ است و فورا توجه ما را به خود جلب می کند. کنتراست بالا زمانی مفید است که پیام شما باید در سریع ترین زمان ممکن ارسال شود یا توجه رهگذر را به خود جلب کند. این نوع کنتراست در میدان معروف تایمز نیویورک که پر از بیلبوردهای بلند و از نورهای روشن برای تضاد در برابر آسمان تاریک شب پر شده است، مشهود است و همگی برای جلب توجه شما رقابت می کنند.

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فایل های آماده و از قبل طراحی شده ی لایه باز را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها فقط کافیه سری به لینک دانلود فایل های لایه باز طراحی گرافیک بزنید. 🙂 )

2. رنگ

برای یافتن نمونه ای عالی از رنگ های پرجلوه، به دهه 1980 نگاه کنید.

استفاده از طراحی برای انتقال پیام شما

در حالی که ممکن است در حال حاضر کمی جذاب به نظر برسد، شکی نیست که فلوروی درخشان این دوران واقعا توجه شما را به خود جلب می کند. اشباع بالا و رنگ های تکمیلی برای رساندن پیام شما با صدای بلند عالی هستند. با این حال مراقب زرق و برق بیش از حد باشید، زیرا بسیاری از رنگ‌های اشباع روشن گاهی اوقات باعث خستگی چشم بیننده می‌شوند.

استفاده از طراحی برای انتقال پیام شما

از طرف دیگر، رنگ‌ها و رنگ‌های پاستلی با اشباع کم (سایه‌های روشن و تیره یک رنگ) برای ایجاد یک حالت آرام بخش مفید هستند. به همین دلیل است که آبی روشن و صورتی کم رنگ در بسیاری از محصولات کودک استفاده می شود، در حالی که مکمل ها و لوازم ورزشی اغلب از رنگ های اشباع شده و پر جلوه برای ایجاد حس انرژی و هیجان استفاده می کنند.

3. مقیاس

محتوای بزرگ = پیام با صدای بلند. محتوای کوچک = پیام ضعیف.

استفاده از طراحی برای انتقال پیام شما

 

این ممکن است واضح به نظر برسد، اما اغلب اوقات مقیاس بی جهت مورد سوء استفاده قرار می گیرد تا طرح بیشتری در یک صفحه قرار گیرد. اجازه ندهید این کار شما را جوگیر کند. گاهی اوقات فضای خالی می تواند دوست شما باشد، به خصوص اگر از قبل توجه مخاطبان خود را جلب کرده باشید و بخواهید آنها را برای ارائه ساده تر و صمیمی تر پیام به خود نزدیک کنید.

زمانی که فقط سعی می کنید آرام شوید، مطمئنا دوست ندارید حروف درشت در مورد فرآیند پیچیده ای که دانه های قهوه قبل از قرار گرفتن در فنجان شما طی کرده اند، بر سر شما فریاد بزنند. همچنین دوست ندارید حروف کوچکی که روی پوستر جشنواره موسیقی وجود دارند، باعث شوند آمدن گروه موسیقی مورد علاقه ی شما به شهر کمتر هیجان انگیز به نظر بیاید.

به رسمیت شناختن این سه اصل در هنگام ایجاد طرح های خود می تواند به پیام شما کمک کند تا عدالتی را که شایسته آن است ارائه دهید. به یاد داشته باشید که برای ارائه یک ایده به طور مؤثر همیشه نیازی به فریاد زدن ندارید، اما صحبت کردن خیلی آهسته در زمینه اشتباه می تواند باعث شود پیام شما شنیده نشود. به مخاطبان هدف خود احترام بگذارید و در نظر بگیرید که چه حجمی بیشتر باعث توجه آنها می شود.

 

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...