جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

نحوه استفاده موثر از فونت ها در طراحی

دانستن نحوه استفاده موثر از فونت ها می تواند یک کار دلهره آور باشد. جدا از قوانین بسیاری که طراحان گرافیک هنگام انتخاب فونت از آن پیروی می کنند، وظیفه جفت کردن فونت های شما با سایر فونت های مکمل نیز وجود دارد.

بین انتخاب های مختلف فونت، وزن و اندازه، امکانات بی پایان است.

هنگامی که فونت ها با هدف استفاده می شوند، می توانند طرح های شما را برجسته کنند، پیام شما را به وضوح منتقل کنند و متن شما را قابل توجه کنند. مبتدیان، این پنج نکته را برای بهبود طراحی خود امتحان کنید. به یاد داشته باشید، تسلط بر متن یک عامل مهم برای موفقیت بصری است.

اگر در دنیای فونت ها تازه کار هستید، نوت بوک خود را بردارید و این اصطلاحات اولیه را یادداشت کنید!

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فونت های رایگان و از قبل طراحی شده زیبا  را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها فقط کافیه سری به لینک دانلود فونت های رایگان بزنید. 🙂 )

 

نحوه استفاده موثر از فونت ها

 

1.  از فونت ها برای ایجاد سلسله مراتب استفاده کنید

نحوه استفاده موثر از فونت ها

سلسله مراتب تایپوگرافی، به ترتیبی که متن خوانده می شود اشاره دارد. چشم به طور طبیعی به سمت عناصر بزرگ یا غالب کشیده می‌شود، بنابراین بزرگ‌ترین اندازه فونت را برای عنوان خود انتخاب کنید، سپس زیرنویس و سپس متن بدن خود را انتخاب کنید.

 

2. از فونت های متضاد استفاده کنید

نحوه استفاده موثر از فونت ها

انتخاب فونت‌هایی با کنتراست بالا یک قانون عالی برای عنوان‌ها و زیرنویس‌های چشمگیر است.

 

فونت‌های مورد استفاده در مثال بالا با نشان دادن سبک‌های مختلف – خطوط بزرگ و کوچک متن – در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. فونت Anton برای عنوان “weekender” و Julians Sans One برای زیرنویس استفاده شده است.

نحوه استفاده موثر از فونت ها

در اینجا، کنتراست با استفاده از وزن های مختلف فونت ایجاد شده است – فونت Raleway Heavy برای عنوان و Raleway Regular برای زیرنویس استفاده شده است.

هرچقدر اندازه دو فونت متفاوت تر باشد، کنتراست برجسته تر میشود. در بسیاری از موارد، هر چه فونت ها متضادتر باشند، بیشتر یکدیگر را کامل میکنند!

 

3. خوانایی ایجاد کنید

نحوه استفاده موثر از فونت ها

خوانایی فونت به ویژه برای بخش های طولانی تر متن مهم است. سعی کنید از استفاده از فونت های پیچیده (اسکریپت) یا متن های بزرگ خودداری کنید، زیرا این گزینه ها می توانند چشم را خسته کنند. آن ها را برای عناوین یا سرفصل ها ذخیره کنید.

گرافیک بالا از فونت های serif و sans serif استفاده می کند که به طور کلی گزینه بهتری هستند. این طراحی همچنین دارای کنتراست بسیار بالایی در رنگ ها است. پس زمینه بسیار تاریک است و متن سفید است. این یک راه عالی دیگر برای افزایش خوانایی با استفاده از فونت است.

 

4. خلاق باشید

نحوه استفاده موثر از فونت ها

عبارت بالا برای تشکیل یک شکل مستطیل تراز شده است و یک بلوک هندسی از متن ایجاد می کند.

به منظور تناسب کلمات مختلف با شکل، اندازه فونت هر خط از متن نیز تغییر داده شده است. علاوه بر این، فاصله حروف خط دوم افزایش یافته است. این یک راه خلاقانه و ساده برای افزایش تأثیر پیام شما است.

 

5. از فونت هایی استفاده کنید که متناسب با سبک شما باشد

نحوه استفاده موثر از فونت ها

فونت های موثر همیشه باید پیامی را که می خواهید منتقل کنید، تقویت کنند. عنوان بالا از یک فونت شکسته به اسم Yellowtail استفاده می کند. این با محتوای سرگرم‌کننده و معمولی گرافیک که وافل‌ها را به عنوان یک غذای آخر هفته نشان می‌دهد، مناسب است و هویتی به آن می‌دهد.

برای متعادل کردن این سبک استادانه، از Raleway (که یک sans serif است) برای تکمیل یا متعادل کردن کلمه “وافل” استفاده شده است.

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...