جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

نمی توان انکار کرد که طراحی پس زمینه مهم است. پس‌زمینه‌ای که انتخاب می‌کنید می‌تواند به طرز چشمگیری طراحی شما را تغییر دهد و گرافیک شما را کامل کند. اگرچه تصاویر نیازی به قرار گرفتن در کنار عناصر گرافیکی شما ندارند (البته در صورت درست قرار گرفتن پس‌زمینه‌های بسیار خوبی را ایجاد می‌کنند)، رنگ‌ها می‌توانند به‌عنوان همپوشانی برای افزایش آگاهی از برند در بین مخاطبان شما استفاده شوند.

پس زمینه ها ستون فقرات یک طراحی عالی هستند زیرا:

پس زمینه ها پایه و اساس یک ترکیب موفق هستند.

بافت‌ها و رنگ‌های پس‌زمینه، عمق و کنتراست ایجاد می‌کنند و به گرافیک اجازه می‌دهند برجسته شده و مورد توجه قرار گیرد.

تصاویر پس زمینه با ترکیب بندی خوب می توانند به ایجاد فضایی برای قرار دادن متن کمک کنند.

پس‌زمینه‌ها می‌توانند زمینه بیشتری به طراحی بدهند و عناصر بصری را پشتیبانی کنند.

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فایل های آماده و از قبل طراحی شده ی بک گراند و پس زمینه را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها فقط کافیه سری به لینک دانلود فایل های بک گراند و پس زمینه بزنید. 🙂 )

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

پس زمینه های تک رنگ

استفاده از پس‌زمینه رنگی یک دست یک راه فوق‌العاده مؤثر برای ایجاد طرح‌های ساده است. مهم ترین عنصری که باید هنگام استفاده از این تکنیک به خاطر بسپارید، حالتی است که می خواهید ایجاد کنید.

یک رنگ بسیار روشن و یک رنگ بسیار تیره، یا شاید رنگ های مکمل از دو طرف چرخه رنگ میتوانند تاثیرگذار باشند. در حالی که یک ترکیب سبک تر، اثری نرم تر و آرام بخش تر خواهد داشت.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

استفاده از سایه های روشن تر برای پس زمینه به این معنی نیست که به خوانایی متن لطمه وارد کنید. با استفاده از پس‌زمینه‌های پاستلی ملایم با رنگ‌های قوی‌تر مانند خاکستری تیره برای متن خود، برای افزایش کنتراست، زیبایی هیجان‌انگیز ترکیب رنگ‌های روشن را حفظ کنید.

پس زمینه های یک پارچه با کنتراست بالا

استفاده از یک نحوه تفکیک متفاوت برای ترکیب رنگ های شما، بر پیام شما تاثیر می گذارد. با استفاده از رنگ هایی که در مقابل یکدیگر قرار می گیرند، طرح های شما برجسته شده و مورد توجه قرار می گیرند. این تکنیک برای ایجاد محتوای مبتنی بر وب مانند بنرها یا گرافیک رسانه های اجتماعی عالی است.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

استفاده از پس‌زمینه تیره با رنگ های روشن یا نئون،  به اشیاء روشن‌تر، مانند متن، کمک می‌کند تا برجسته شوند. از طرف دیگر، می توانید از رنگ های روشن برای ایجاد یک سبک مدرن و امروزی استفاده کنید.

 

پس زمینه های دارای بافت

اطمینان حاصل کنید که رنگ های محدود و ترکیب ساده وجود دارد. از آن جایی که نمی خواهید توجه را از طرح کلی منحرف کنید، بنابراین بافت شما باید به طور قابل توجهی کوچک باشد، به عنوان پس زمینه رفتار کند و توجه را به عنوان پیش زمینه جلب نکند. میتوانید از بافت های از پیش ساخته شده استفاده کنید یا با استفاده از اشکال و الگوهای کوچک، خودتان آن ها را بسازید.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

بافت ها می توانند توهم کاغذ را ایجاد کنند. اگر در حال ایجاد محتوای وب (مانند دعوت نامه ایمیل یا رسانه های اجتماعی) هستید که از جلوه ملموس تری بهره مند می شود، استفاده از آن ها بسیار خوب است.

هدف از بافت این است که با تشکیل یک جنبه سه بعدی، فضای بین پس‌زمینه و متن شما را افزایش دهد – تایپ صفحه را تقویت کرده تا به پیام شما کمک کند.

نکته: اگر از یک بافت فرسوده یا طبیعی استفاده می‌کنید، می‌توانید این سبک را با استفاده از حروف دست‌نویس یا قلم‌مو کمی پیشرفته تر جلوه دهید.

پس زمینه های گرادیان

گرادیان برای استفاده در پروژه های دیجیتال یا چاپی بسیار عالی است. زیبایی گرادیان این است که می توانید تقریباً هر رنگی را با هم ترکیب کنید – چه خنثی و چه پررنگ، گرادیان همیشه یک انتخاب پیچیده است.

گرادیان رویکرد ظریف تری نسبت به رنگ یکنواخت است. گرادیان های متفاوت، تأثیر متفاوتی در طرح های شما خواهند داشت.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

اهمیت یک نقطه عطف به صورت بصری در گرافیک بالا با استفاده از یک گرادیان بیان شده است. جلوه تمیز یک رنگ بر روی یک پس‌زمینه گرادیان، توجه مخاطب شما را به خود جلب می‌کند و فضای آزادی به طراحی شما می‌دهد.

 

پس زمینه تصویر

بهترین راه برای ارائه زمینه طراحی، تصویر است. با قرار دادن یک تصویر در پس زمینه خود، به سرعت توجه مخاطبان خود را جلب کرده و بلافاصله پیام خود را به صورت بصری به آن ها نشان خواهید داد. هنگام همپوشانی متن و عناصر، جزئیات تصویر خود را در نظر داشته باشید.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

از تصاویر با فضای خالی (فضای منفی) می توان برای قرار دادن متن استفاده کرد. به یاد داشته باشید که تمام طراحی ها تعمدا هستند و از آن جایی که نمی خواهید عناصر شما روی صفحه شناور باشند، بنابراین در صورت امکان باید آن ها را با لبه تراز کنید. جایی که لازم است، برش دهید تا بهترین موقعیت را برای متن خود داشته باشید.

 

بک گراند های شفاف

مانند بسیاری از چیزها در طراحی گرافیک، گاهی اوقات ساده ترین تکنیک، پاسخ است. افزایش شفافیت پس‌زمینه باعث کاهش نویز (جزئیات) می‌شود و خواندن عناصر موجود در پیش‌زمینه را آسان‌تر می‌کند. بزرگترین اشتباه مردم هنگام استفاده از شفافیت، استفاده بیش از حد است.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

شفافیت خود را طوری تنظیم کنید که به درد متن شما بخورد، نه در حدی که تصویر پس زمینه شما نازک شود. این فقط به یک طراحی و ظاهر ضعیف منجر می شود.

 

بک گراند های  طرح دار

استفاده از الگوها در پس زمینه شما بسیار سرگرم کننده است. اما مانند بسیاری از تکنیک ها، شما باید مراقب قرارگیری آن ها باشید. اطمینان حاصل کنید که الگو، محتوای طرح شما را کاهش نمی دهد یا غرق نمی کند.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

الگو راهی برای در برگرفتن متن است. یک الگوی هندسی خطوط قوی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود متن ها به آسانی قرار گیرند.

نکته: الگوها ممکن است به هم ریخته شوند، بنابراین حتما متن خود را در فضایی روشن قرار دهید.

 

پس زمینه های مصور

تصویر یک تجربه تعاملی را برای خواننده شما ایجاد می کند. مزیت دیگر این است که می توان آن را با محتوای طرح شما تنظیم کرد. کمتر مبهم بودن طراحی نسبت به سایر تکنیک‌های طراحی پس‌زمینه، برای مخاطبان جوان‌تر عالی است.

با این حال، تصویرسازی می تواند مانع طراحی شما شود و مهم است که سلسله مراتب و تعادل در نظر گرفته شود.

متن در طرح زیر به صورت عمودی به سه قسمت تقسیم شده است. حتی اگر فضای بیشتری توسط تصویر گرفته شده باشد، این کار اجازه می دهد تا پیام به وضوح منتقل شود.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

پس زمینه های سفید

هرگز به سادگی فضای سید لطمه وارد نکنید. اگر به نظر می رسد که طرح شما عناصر زیادی دارد یا کمی شلوغ شده است، آن را ساده کنید.

تصاویر و عناصر اغلب به منظور پر کردن سطح، اضافه می شوند. پس زمینه سفید را به عنوان ابزاری برای تقویت حواس خود در نظر بگیرید زیرا به شما امکان می دهد بر روی عناصر مهم طراحی خود تمرکز کنید.

علاوه بر اینکه طراحی مینیمال در حال حاضر یک روند خاص است، به این معنی است که باید تلاش بیشتری برای سایر ویژگی های صفحه انجام دهید.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

 

 

تکنیک 1: استفاده از اشکال و متن

هرچه جزئیات تصویر بیشتر باشد، عناصر شما باید جزئیات کمتری داشته باشند. اگر اتفاقات زیادی در پس زمینه و همچنین پیش زمینه خود داشته باشید، سلسله مراتب بصری شما آسیب خواهد دید. این به نوبه خود، برقراری ارتباط با مخاطبان را دشوار می کند.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

یک راه برای جلوگیری از غرق شدن متن خود استفاده از اشکال است. قرار دادن شکل ها در پشت متن شما اطمینان می دهد که خواندن آن آسان است. این روش مورد علاقه کسانی است که به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارند تا متن را مستقیماً روی تصویر اعمال کنند.

 

تکنیک 2: ایجاد پس زمینه تار

هنگام استفاده از یک تصویر به عنوان پس‌زمینه، اغلب جزئیات درون تصویر، همپوشانی متن را دشوار می‌کند. دو تکنیک متداول وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل استفاده کنید: اضافه کردن یک پوشش یا اعمال “تار” به فیلترهای خود. هر دو باید مطابق تصویر شما اعمال شوند.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

تاری هنوز هم یک تکنیک بسیار موثر برای جدا کردن متن شما از پس زمینه است. اهمیت تاری در حفظ بافت یا جزئیات پس از اعمال است، بنابراین تصویری با اشکال و فرم جالب (مانند منظره در تصویر بالا) انتخاب کنید. پس از اعمال تاری، ممکن است بخواهید تصویر خو را برش دهید تا متن برای کنتراست بهینه، قسمت های محکم تری از پس زمینه شما را پوشش دهد.

 

تکنیک 3: اعمال یک پوشش رنگی

روش دیگری که می توانید نویز تصویر پس زمینه را کاهش دهید، اضافه کردن یک پوشش است. یک روکش را می توان به روش های مختلفی اعمال کرد – می توانید یک پوشش ساده سیاه یا سفید با شفافیت اعمال کنید تا به متن شما کمک کند از صفحه خارج شود و کمی کنتراست ایجاد کند.

یا می توانید یک پوشش رنگی اعمال کنید، که یک گزینه عالی برای ترکیب رنگ های برند است. هنگام انتخاب تصویر خود مطمئن شوید که تونالیته به اندازه کافی برای استحکام بیشتر پس زمینه وجود دارد.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه
راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

به یاد داشته باشید که برای یافتن بهترین منطقه برای برش، به ترکیب تصویر پس زمینه خود نگاه کنید. مطمئن شوید که متن شما روی عکس، در مکان‌های مناسب قرار می‌گیرد (متن روشن‌تر در قسمت‌های تیره‌تر و برعکس، برای خواندن آسان.)

 

تکنیک 4: ایجاد فضای متنی

ترکیب بندی یکی از عناصر اصلی طراحی است که اغلب نادیده گرفته می شود. نحوه قرارگیری تمام عناصر در طراحی شما بر نحوه هضم خواننده شما تأثیر می گذارد. بنابراین می توانید از تصویر پس زمینه خود به عنوان ابزاری برای استفاده از این فضا استفاده کنید.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

فضای کپی، فضای خالی یا منفی موجود در یک تصویر است. این تصویر یک مثال عالی از استفاده از فضای کپی است. اشیاء در اطراف فضای تیتر، باعث تمرکز روی متن و افزایش خوانایی می شوند.

 

تکنیک 5: استفاده از گرید (شبکه)

از یک شبکه (که می توانید آن را به بخش هایی تقسیم کرده تا محتوا را جدا کنید) برای تشکیل یک طرح بندی خوب استفاده کنید.

راهنمای نهایی شما برای طراحی با پس زمینه

برای این چیدمان، یک رنگ ثابت برای پس زمینه انتخاب شده است تا از شلوغی بیش از حد جلوگیری شود. برای هماهنگی بصری، تعادل بین تصویر و متن را بسنجید و مطمئن شوید که یکی با دیگری غرق نمی شود.

 

بررسی نهایی استفاده از بک پراند و پس زمینه

چه یک رنگ ثابت باشد، چه اعمال تاری یا اضافه کردن شفافیت، انتخاب پس‌زمینه بخشی ضروری از فرآیند است. آیا طرحی دارید که احساس می کنید به سبک پس زمینه متفاوتی نیاز دارد؟ تمام تکنیک های مختلف را کاوش کنید تا بهترین راه حل را برای طرح های خود را بیابید.

امیدواریم این تکنیک‌های طراحی پس‌زمینه الهام بخش شما باشد تا خلاقیت خود را به سطح بعدی ارتقا دهید. مهارت های خود را تقویت کنید و مانند همیشه چیز جدیدی را در طراحی بعدی خود امتحان کنید .

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...