جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

چگونه از رنگ ها و سایه ها در طرح های خود استفاده کنیم؟

با وجود رنگ‌های بسیار زیاد و همچنین انتخاب های بسیار زیادی که در اختیار داریم، میتواینم به راحتی جوگیر و از خود بی خود شویم.، اما گاهی اوقات انتخابات دقیق آن‌هایی هستند که بیشترین تأثیر را دارند. اینجاست که رنگ‌ها و سایه‌ها به کار می‌آیند.

چگونه از رنگ ها و سایه ها در طرح های خود استفاده کنید

در این پست، روش‌هایی را که در آنها می‌توان از رنگ‌ها و سایه‌ها استفاده کرد و جلوه‌های مختلفی را که می‌توانید با گنجاندن آنها در طرح‌های خود به دست آورید، نشان خواهیم داد.

1. کاربرد رنگ‌ها و سایه‌ها در طراحی چیست؟

رنگ‌ها و سایه‌ها چیستند؟

وقتی سفید به یک رنگ اضافه می شود، یک رنگ ایجاد می شود و وقتی سیاه به یک رنگ اضافه می شود، سایه به وجود می آید. رنگ‌ها و سایه‌ها می‌توانند کاربردهای زیادی در یک طرح رنگی داشته باشند اما در درجه اول، برای ایجاد یک ظاهر سه بعدی در عناصر شما استفاده می‌شوند.

2 .منبع نور در طراحی

منبع نور

رنگ‌ها و سایه‌ها در صورتی که به درستی اعمال شوند، می‌توانند گروهی از اشکال را به یک شیء سه بعدی تبدیل کنند. در شکل‌های بالا یک رنگ در نزدیک‌ترین جهت به منبع نور خیالی اعمال می‌شود، سایه به دورترین ناحیه از منبع اعمال می‌شود، و رنگ اصلی به ناحیه بین آن اعمال می‌شود.

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فایل های آماده و از قبل طراحی شده ی لایه باز را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها فقط کافیه سری به لینک دانلود فایل های لایه باز طراحی گرافیک بزنید. 🙂 )

3. استفاده از گرادیان در طراحی های نوین

 گرادیان

هنگامی که دو یا چند رنگ یا سایه در کنار یکدیگر قرار می گیرند، یک گرادیان رخ می دهد. گرادیان یک رنگ پیشرفته است که نحوه واکنش اجسام به نور در دنیای واقعی را شبیه سازی می کند. در مثال بالا، دایره هایی با اندازه های مختلف با رنگ ها و سایه های مختلف، توهم یک کره را ایجاد کرده اند. همانطور که می بینید، این کار را می توان با افزودن ته رنگ در بالای رنگ اصلی، افزودن سایه ها در زیر رنگ اصلی، یا افزودن هر دو سایه و ته رنگ در دو طرف رنگ اصلی به دست آورد. هرچه رنگ ها و سایه های بیشتری اضافه کنید، گرادیان صاف تر می شود.

 

4. تار شدن و درخشش

تار شدن و درخشش

 

با اعمال اصل گرادیان ها در جهت معکوس (پیشروی به سمت بیرون به جای داخل) می توانید به نتایج جالبی دست یابید. با لایه‌بندی، شکل ها به تدریج بزرگ‌تر و رنگی‌تر شده و یک جلوه درخشان تار ایجاد می‌شود. با هم اندازه نگه داشتن شکل ها اما حرکت دادن شکل های رنگی در یک جهت، یک اثر لکه مانند یا حس حرکت ایجاد می شود. این افکت ها با استفاده از شفافیت به راحتی قابل دستیابی هستند. با شفاف کردن اشکال به هر میزانی، فوراً یک ته رنگ یا سایه از رنگ اصلی بر اساس رنگ پس زمینه شما ایجاد می شود.

5. طرح‌بندی‌های تک رنگ

اگر در مورد رنگ‌هایی که میخواهید در طراحی خود استفاده کنید به مشکل برخورده اید، چرا برای خود چالشی ایجاد نمی‌کنید و سعی نمی‌کنید کل طرح را با استفاده از یک رنگ و فقط رنگ‌ها و سایه‌ها با مدل هایمختلف ایجاد کنید؟ این کار یک حس یکپارچگی عالی ایجاد می کند و فرصت هایی را که ممکن است قبلاً در نظر نگرفته یاشد به شما نشان میدهد

طرح‌بندی‌های تک رنگ

 

اگر تا به حال نگران این بوده اید که طرح شما حس خاصی را منتقل نمی کند، آن را ننویسید و به طور کامل تغییرش دهید. به یاد داشته باشید که با افزودن مقدار ظریفی رنگ یا سایه، می توانید به سطح بیشتری از عمق دست پیدا کنید که ممکن است در تمام مدت جلوی صورت شما بوده باشد!

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...