جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

تفاوت بین طراحی تبلیغاتی و طراحی گرافیکی چیست!!!

طراحی تبلیغات و طراحی گرافیک دو رشته ای هستند که به راحتی می توان آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت. اما در واقع از چند جهت متفاوت هستند. تفاوت اصلی بین این دو این است که طراحی تبلیغاتی بیشتر در مورد ایجاد مفاهیم تبلیغاتی در مقیاس کامل است، در حالی که طراحی گرافیک بیشتر در مورد ایجاد تصاویر بصری با متن، فونت، رنگ و ترکیب است.

توجه به کلمه “تبلیغات” در اصطلاح طراحی تبلیغات بسیار مهم است. این بدان معناست که یک طراح تبلیغاتی که در صنعت تبلیغات کار می کند، متفاوت از طراحان گرافیکی است که می توانند در چندین صنعت مختلف کار کنند. وقتی در مورد رابطه بین طراحان تبلیغات و طراحان گرافیک صحبت می کنیم، خوب است توجه داشته باشیم که آنها معمولاً در یک تیم خلاق با هم کار می کنند. اغلب اوقات، این تیم خلاق بخشی از یک آژانس تبلیغاتی است، جایی که طراح تبلیغات با کمک افراد خلاق دیگر، مفهومی را که طراح گرافیک به آن جان می بخشد، خلق می کند.

بیایید نگاهی بیندازیم که هر کدام در زمینه کاری خود چه می کنند و چگونه با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنند.

 

یک طراح تبلیغات چه می کند؟

یک طراح تبلیغات چه می کند؟

یک طراح تبلیغات مستقیماً با مشتری کار می کند. کار آنها ایجاد مفهومی برای یک کمپین تبلیغاتی است که می تواند انواع مختلفی از محتوا را شامل شود. از طرح های چاپی گرفته تا تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و موارد دیگر.

هدف اصلی یک طراح تبلیغات، فروش محصول یا ارائه خدمات به مشتری است. برای رسیدن به این هدف، مشتریان با طراح تبلیغات ملاقات می کنند تا در مورد نیازهای برند و شرکتشان صحبت کنند. معمولا طراحان تبلیغات در آژانس های تبلیغاتی کار می کنند.

 

طراح گرافیک به چه کسی می‌گویند؟

یک طراح تبلیغات چه می کند؟

پس از ملاقات با مشتری، طراحان تبلیغات از دانش روانشناسی بازاریابی و بازاریابی بصری احساسی برای ایجاد نوع تبلیغات مناسب برای برند مشتری استفاده می کنند. طراحان تبلیغات با تیم های خلاق برای ایجاد محتوایی که استراتژی تبلیغات را تشکیل می دهد، کار می کنند.

این تیم نه تنها از طراحان گرافیک بلکه از  نویسنده های آگهی های تجارتی و مطالب تبلیغاتی، طراحان استوری بورد، فیلمسازان، مدیران تبلیغات و غیره تشکیل شده است. هرچه این فرآیند بیشتر شود و محتوایی که باید ایجاد شود تنوع بیشتری داشته باشد، افراد بیشتری در عملی کردن دیدگاه مدیر تبلیغات مشارکت خواهند کرد.

 

یک طراح گرافیک چه کار میکند؟

طراحان گرافیک با تمام جنبه های بصری یک طراحی کار می کنند. آنها برای ایجاد هر نوع طراحی بصری با متن، فونت، ترکیب و سایر اصول طراحی کار می کنند. برخلاف یک طراح تبلیغات، آنها فقط در تبلیغات کار نمی کنند. طراحان گرافیک در بسیاری از صنایع مختلف کار می کنند، از برندینگ گرفته تا جلد آلبوم و هر چیز دیگری.

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فایل های آماده و از قبل طراحی شده ی لایه باز را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها کافیه سری به لینک دانلود فایل های لایه باز طراحی گرافیک بزنید. 🙂 )

طراحی گرافیکی

کار یک طراح گرافیک ایجاد ترکیبات بصری است که نشان دهنده چیزی خاص می باشند. طرح‌های بصری آن‌ها ممکن است بازنمایی بصری یک نام تجاری، مانند لوگو، تایپوگرافی، طرح‌های رنگی و دارایی‌های بصری باشد. در موارد دیگر، خلاقیت های یک طراح گرافیک می تواند نمایانگر یک داستان در جلد کتاب یا دیدگاه یک طراح تبلیغاتی برای تبلیغات بیلبورد باشد.

 

چگونه با هم کار می کنند؟

یک طراح گرافیک چه کار میکند؟

زمانی که یک شرکت به آژانس تبلیغاتی مراجعه می کند تا یک استراتژی تبلیغاتی برای محصول یا خدمات خود ایجاد کند، کار یک طراح تبلیغات و یک طراح گرافیک به هم می پیوندد. به طور کلی، مشتریان با چندین آژانس مختلف تماس می گیرند و طراحان تبلیغاتی هر کدام ایده های خلاقانه خود را ارائه می دهند. مشتری مورد علاقه خود را انتخاب می کند و سپس این مفهوم زنده می شود.

طراح تبلیغات برای هر مرحله از فرآیند به تصاویر بصری نیاز دارد، و اینجاست که طراح گرافیک وارد می شود. طراح تبلیغات مفهوم استراتژی خود را به طراح گرافیک منتقل می کند. سپس طراح از راهنمای برند شرکت و چشم انداز طراح تبلیغات برای ایجاد طرح های مورد نظر استفاده می کند.

وقتی کار طراح گرافیک تمام شد، طراح تبلیغات کار نهایی را به مشتری ارائه می دهد. سپس بازنگری ها تا تکمیل پروژه انجام می شود. پروژه های معمولی که طراحان تبلیغات و طراحان گرافیک با هم روی آن ها کار می کنند عبارتند از تبلیغات چاپی، تبلیغات بیلبورد، بیلبورد اتوبوس، مجلات و هر نوع تصویری که برای فروش یک محصول یا ارائه خدمات نیاز است.

 

بررسی نهایی کاربرد طراحی گرافیکی و تبلیغاتی

حتی اگر یک طراح تبلیغات و یک طراح گرافیک کار یکسانی را انجام ندهند، باید به عنوان یک تیم با هم کار کنند. به این ترتیب، آنها می توانند ارتباطات بهتر و پروژه نهایی بهتری داشته باشند.

اگر علاقه مند به شروع حرفه ای در زمینه طراحی تبلیغات هستید، باید تکنیک های بازاریابی و تبلیغات را مطالعه کنید. پیشینه داشتن در زمینه طراحی گرافیک نیز بسیار کم کننده است. اگر طراح گرافیک هستید و می خواهید با طراحان تبلیغاتی کار کنید، موقعیت های شغلی را در آژانس های تبلیغاتی جستجو کنید. در برخی موارد، طراحان تبلیغاتی اگر آژانس آنها کوچک باشد، طراحان گرافیک آزاد را استخدام می کنند زیرا برای یک پروژه بزرگ به مغز خلاق بیشتری نیاز دارند.

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...