جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

تفاوت بین توسعه وب و طراحی وب چیست؟

طراحی وب و توسعه وب اگرچه شبیه به نظر می رسند، کاملاً متفاوت هستند. زیرا اگرچه هر دو زمینه های مربوط به ساخت وب سایت هستند، رویکرد متفاوتی دارند. و تفاوت اصلی آنها در نحوه کار آنهاست. در این مقاله، ما به تفاوت‌های توسعه‌دهندگان وب و طراحان وب، شباهت آنها به یکدیگر، کارهایی که انجام می‌دهند و نحوه همکاری آنها با یکدیگر نگاه خواهیم کرد.

 

توسعه وب و طراحی وب از چه لحاظی مشابه هستند؟

توسعه وب و طراحی وب از چه لحاظی مشابه هستند؟

 

یک نفر می تواند هم توسعه دهنده وب و هم طراح وب باشد. اما در بیشتر موارد، آنها تنها یکی از این دو خواهند بود. هم یک توسعه دهنده وب و هم یک طراح وب، می توانند وب سایت برای هر نوع کسب و کاری ایجاد کنند. در برخی موارد، یک پروژه وب سایت دارای دو نفر مختلف است که با هم کار می کنند، یکی در حال توسعه و دیگری در حال طراحی.

به طور خلاصه، وجه مشترک بین توسعه دهندگان وب و طراحان وب سایت ها هستند. یک شخص بسته به ترجیح خود بین کدنویسی و طراحی، انتخاب می کند که چه شغلی را دنبال کند.

حال بیایید ببینیم که تفاوت آنها در چیست و چگونه با هم برای یک هدف مشترک کار می کنند.

 

نقش یک توسعه دهنده وب چیست؟

نقش یک توسعه دهنده وب چیست؟

توسعه وب در مورد ساخت وب سایت از پایه است. این به این معنی است که باید از تعداد زیادی کد سفارشی برای ساختن یک وب سایت از ابتدا استفاده کنید. یک توسعه دهنده وب از تمام زبان های کدنویسی که در اختیار دارد برای ایجاد وب سایت های سفارشی به هر طریقی که می خواهد استفاده می کند.

توسعه دهندگان وب بر روی پشتیبانی یک پروژه وب سایت کار می کنند. آنها نگران این نیستند که چه رنگ هایی اضافه کنند یا از چه فونت هایی استفاده کنند. آنها این اطلاعات را از طراح وب یا استراتژیست برند دریافت می کنند.

و وقتی همه اطلاعات برند را داشته باشند، آن را در کد وارد می کنند.

طراحی UX مستقیماً با توسعه دهندگان وب کار می کند تا تجربیات یکپارچه ای را برای کاربر ایجاد کند. طراح UX چارچوب را تنظیم می کند و توسعه دهنده ساخت و ساز را می سازد.

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فایل های آماده و از قبل طراحی شده ی لایه باز را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها کافیه سری به لینک دانلود فایل های لایه باز طراحی گرافیک بزنید. 🙂 )

نقش یک طراح وب چیست؟

یک طراح وب در قسمت جلویی یک پروژه وب سایت کار می کند. آنها بیشتر از توسعه دهندگان وب به طراحی بصری گرایش دارند. در بسیاری از موارد، یک طراح وب، یک طراح گرافیک نیز هست. یک طراح وب باید حداقل کمی از کدنویسی بداند اما می تواند بدون آن نیز کار کند. در یک شرکت طراحی وب، یک طراح وب به هیچ وجه با کدها کاری ندارد، بلکه فقط با جنبه های بصری طراحی سر و کار دارد.

مشابه اینکه توسعه وب بخشی از طراحی UX است، طراحی وب بیشتر شبیه طراحی UIX است.

ایجاد وب سایت به عنوان طراح وب امروزه ساده تر از همیشه است. با گسترش وب‌سایت‌سازان ساده مانند Wix و Squarespace، اکنون تعداد طراحان وب با تخصص بیشتری نسبت به قبل وجود دارد.

 

چگونه با هم کار می کنند؟

آیا به حرفه ای در توسعه وب یا طراحی وب علاقه مند هستید؟

توسعه دهندگان وب و طراحان وب همیشه روی پروژه ها با هم کار نمی کنند. این بستگی به اندازه وب سایت و نیازهای خاص مشتری دارد. رایج ترین مواردی که آنها با هم کار می کنند، در یک پروژه وب سایت سفارشی و منحصر به فرد است.

مثلا سایتی که نیاز به انیمیشن و تعامل زیاد دارد، یا یک طراحی سفارشی برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک.

برای وب سایت هایی با این عظمت، توسعه دهنده وب و طراح وب با هم کار می کنند تا چهره سایت را ایجاد کنند. در بسیاری از موارد، یک شخص هر دو نقش را انجام می دهد.

آیا به حرفه ای در توسعه وب یا طراحی وب علاقه مند هستید؟

شروع حرفه ای در توسعه وب یا طراحی وب چندان دشوار نیست. دوره های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید خودتان به سرعت آن ها را یاد بگیرید. همچنین، می توانید برنامه های حرفه ای کامل را از موسسات درجه یک پیدا کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم به طراحی تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UIX) نیز توجه کنید تا دانش شما غنی تر شود. قبل از اینکه تصمیم بگیرید روی کدام یک تمرکز کنید، هم توسعه و هم طراحی را انجام دهید.

شما چطور؟ آیا شما یک طراح یا توسعه دهنده وب هستید، یا شاید کسی هستید که هر دو را انجام می دهد؟

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...