جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

4 تا از موفق ترین زنان گرافیست در جهان را بشناسید!!!

در زمینه طراحی، مانند بسیاری از رشته‌های دیگر، زمان نام طراحان بزرگی را که آثارشان در طول زمان برتری داشته است را بر تاریخ و فرهنگ جمعی حک کرده است – اما بیشتر آن ها مردان هستند.

با در نظر گرفتن این واقعیت که طراحی گرافیک حرفه ای است که طبق برخی مطالعات، بیشتر توسط زنان نسبت به مردان انجام می شود، این نکته بسیار قابل توجه است. اگر به گذشته نگاه کنید و کمی تحقیق کنید، متوجه می شوید که طراحی در گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده است زیرا بسیاری از طراحان زن راه را برای این حرفه هموار کرده اند. اگرچه طراحی از زمان پیدایش بیشتر از رشته های دیگر طرفدار برابری و عدالت بوده است، با این حال اغلب، نام زن ها به اندازه همتایان مرد خود مورد تجلیل قرار نگرفته است.

ما چهار اثر جهانی را گردآوری کرده‌ایم که دوره تاریخ طراحی گرافیک را برجسته کرده‌اند. همه این اثرات دارای امضای یک طراح گرافیک زن هستند و مطمئناً شما آن ها را می شناسید.

 

کارولین دیویدسون، زن موفق و طراح لوگوی نایک در دهه 1970

4 زن طراح که نقش خود را در تاریخ ثبت کرده اند

سال 1971 در ایالات متحده بود که کارولین دیویدسون مأموریتی را درست در آغاز کارش دریافت کرد که زندگی او را تغییر داد. در آن زمان دیویدسون در دانشگاه ایالتی پورتلند در رشته طراحی تحصیل می کرد، جایی که فیل نایت، یکی از بنیانگذاران نایک و شخصی که پروژه را در دستان طراح قرار داد، در آن جا تدریس می کرد.

آنها به یک لوگو برای شرکت مد ورزشی خود نیاز داشتند که در سال 1971 نام خود را از Blue Ribbon Sports به نایک تغییر داد. یک فرض واضح وجود داشت: اینکه برند جدید باید مفهوم حرکت را منتقل می کرد. برای بررسی اینکه آیا این لوگو روی کفش‌های کتانی خوب به نظر می رسد یا نه، طراح طرح‌های خود را روی دستمال کاغذی ای که روی کفش‌های کتانی قرار داده بود کشید.

دیویدسون طرح های مختلفی از جمله یکی از طرح های معروف خود را ارائه کرد که طرح انتخابی بود. احتمالاً قبلاً الهام‌بخش این نماد را می‌شناسید: بال‌های الهه یونانی پیروزی، نایک، و نمایش سرعت. همچنین ممکن است بدانید که او چقدر برای این پروژه درآمد داشته است – زیرا 35 دلار رقمی است که همه درباره آن نظر می دهند – به خصوص اگر در نظر داشته باشید که این یکی از قدرتمندترین برندهای جهان است.

یک دهه بعد، شرکت تأثیر کار دیویدسون را بر موفقیت شرکت تشخیص داد. در نتیجه، رهبران آن در طی ادای احترامی غافلگیرکننده، تعدادی سهام  به او هدیه کردند.

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فایل های آماده و از قبل طراحی شده ی لایه باز را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها کافیه سری به لینک دانلود فایل های لایه باز طراحی گرافیک رایگان بزنید. 🙂 )

خانم مارگارت کالورت، کارگران مشغول کارند!

مارگارت کالورت، کارگران مشغول کارند!

حالا بیایید به بریتانیای کبیر سفر کنیم تا با کار مارگارت کالورت آشنا شویم. این طراح و تایپوگراف متولد آفریقای جنوبی، یکی از تأثیرگذارترین چهره های طراحی است که از ابتدای کار خود نیز برجسته بود. ممکن است متوجه نباشید، اما اگر رانندگی کنید، دائماً با کارهای او روبرو خواهید شد.

زمانی که او هنوز دانشجو بود، در طراحی تابلوهای فرودگاه گاتویک همکاری کرد. در آن زمان او قبلاً به دلیل استعداد و مهارت های طراحی خود چشمگیر بود و پس از مشارکت در پروژه، رسماً به استودیوی Jock Kinneir، یکی از تأثیرگذارترین طراحان آن زمان پیوست. این نقطه شروع حرفه ای او بود، که بلافاصله پس از آن، به لطف طراحی مجدد سیستم علائم جاده ای برای انگلستان در سال 1957، او به عنوان مسئول ایجاد یک زبان بصری تقریباً جهانی شناخته شد.

کالورت بیشتر تصویر نگاشت ها را، با این هدف که با یک نگاه و با سرعت زیاد قابل درک باشند برای این نشانه ها طراحی کرد. بسیاری از تصاویر او امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرند: عبور حیوانات اهلی، عبور حیوانات وحشی، عبور دانش آموزان و علامت معمولی به نام “کارگران مشغول کارند” که برای نشان دادن احتیاط در کارهای جاده ای استفاده می شود. پیچیدگی کار او در ایجاد یک سیستم یکنواخت، جامع، قابل درک برای همه، و از یک نقطه شروع کاملاً ناهمگون بود، زیرا هیچ علامت یکسانی در سطح ایالت وجود نداشت.

مارگارت کالورت علاوه بر علامت‌گذاری، چندین حروف تجاری نیز برای Monotype طراحی کرد، از جمله خانواده فونت‌هایی که نام خانوادگی او، Calvert را یدک می‌کشد، که به صراحت برای تابلوهای Tyne و Wear Metro ایجاد شده اند.

 

بتی ویلیس. به لاس وگاس شگفت انگیز خوش آمدید

بتی ویلیس. به لاس وگاس شگفت انگیز خوش آمدید

از جاده های بریتانیای کبیر به سمت جاده های ایالات متحده حرکت می کنیم تا در خیابان های طولانی که با تابلوهای بزرگ و نورانی تزئین شده اند برسیم. در میان همه اینها، یکی از مشهورترین آنها چشمگیر است. به لاس وگاس شگفت انگیز خوش آمدید!

اکنون که می دانید کجا هستید، بیایید در مورد تاریخچه “سبک گوگی” صحبت کنیم که از دهه 50 در ایالات متحده غالب شده است و تا به امروز بر بقیه جهان تأثیر گذاشته است. اشکال هندسی، استفاده خلاقانه از تایپوگرافی و نورهای نئون، آثاری را ایجاد می کند که شور و پویایی را در خود موج می زند.

بتی ویلیس این علامت را در سال 1959 طراحی کرد و به یکی از شناخته شده ترین نمادهای جهان تبدیل شد. آنقدر مورد پسند قرار گرفت که تا بی نهایت تکثیر و تقلید شده است. اما این چیزی بود که به نظر می‌رسید هرگز نویسنده آن را آزار نمی‌داد، زیرا او کسی بود که همیشه این اثر را هدیه‌ای به شهر و نمادی در حوزه عمومی می‌دانست. علاوه بر این، او تابلوهای نورانی دیگری برای لاس وگاس ایجاد کرد و در تعریف هویت بصری خاص شهر کمک کرد. او آنقدر محبوب بود که پس از مرگش در سن 91 سالگی، پیشنهاد شد که روز پنجم ماه می، باید روز بتی ویلیس اعلام شود.

سبک او هنوز هم الهام‌بخش طرح‌ها در سراسر جهان است و ترکیب‌هایی که او با نشانه‌های نورانی‌اش رایج کرد، طرح های کلاسیکی هستند که ما دوست داریم دوباره به آن ها برگردیم.

 

خانم لوئیز فیلی. نقش آفرینی موفق در کلمات زیبا و ایده های روشن

لوئیز فیلی. کلمات زیبا و ایده های روشن

آثار لوئیز فیلی مترادف با ظرافت و سکوت است. این طراح آمریکایی با سبک به دور از اشتباه خود، که الهام گرفته از هنر دکو و مدرنیسم اروپاییاست، به صراحت و با افتخار گفت که برای تأثیرگذاری «نیازی به فریاد زدن نیست».

او در دوران مدیریت هنری خود در Random House، حدود 2000 جلد کتاب را با سبکی که در آن زمان پیشگام بود طراحی، و از روش‌های تایپوگرافی و تزئینات انحصاری برای هر یک از جلدها استفاده کرد. درست است، او یکی از پیشگامان تایپوگرافی بود.

سپس، او استودیوی خود را در نیویورک افتتاح کرد، که با این کار، در ایجاد هویت برای رستوران‌ها و بسته‌بندی های غذا به  سبک خود، به بخش بسیار خاصی از این شهر بزرگ کمک کرد. او همیشه ایده های روشنی داشت:

“می‌دانستم که می‌خواهم معمولی بمانم و تنها روی سه چیز مورد علاقه‌ام تمرکز کنم: غذا، تایپوگرافی و همه چیزهای ایتالیایی.”

پاسخ او به خطری که برخی با گذاشتن نام او به عنوان یک زن در شرکت حس می کردند، بسیار صریح بود: “اگر شما با زن بودن من مشکل دارید، پس من شما را به عنوان مشتری نمی خواهم.”

سبک تایپوگرافی و تزئینی که آثار لوئیز فیلی را تعریف می‌کرد، امروزه نیز رواج دارد. طراحان ما هنوز راه او را دنبال می‌کنند تا منابع شگفت‌انگیزی از این قبیل ایجاد کنند که امروز می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. آنها برای برندسازی و بسته بندی عالی هستند!

ما به پایان این سفر در تاریخ طراحی رسیدیم. کارولین دیویدسون، مارگارت کالورت، بتی ویلیس و لوئیز فیلی تنها تعدادی از سازندگانی هستند که طراحی‌هایشان مسیر این حرفه را تعیین می‌کند و هنوز بر روی کار سایر طراحان دیگر تأثیر می‌گذارد. معیار شما در زمینه طراحی کیست؟

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...