جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

10 عقیده غیر علمی درمورد گرافیک

طراحی گرافیک تا به امروز مسیر طولانی ای را پیموده است. با این حال اگرچه گرافیک هنری است که دائما درحال تحول است، عقاید رایجی نسبت به آن وجود دارد که بسیاری از طراحان و غیر طراحان هنوز هم تا به امروز به آن ها باور دارند. ما در این مقاله 10 مورد از این افکار اشتباه را فهرست می کنیم و نکات الهام بخش طراحی را در طول مسیر به شما ارائه می دهیم.

به جرات می توان گفت که مفهوم “طراحی گرافیک” از زمانی که این اصطلاح برای اولین بار در دهه 1920 ظاهر شد، به طور نجومی تکامل یافته است. این عبارت برای اولین بار توسط تصویرگر و طراح کتاب به اسم ویلیام دویگینز، برای توصیف کار خود در زمینه ارتباطات چاپی مانند طراحی کتاب، تصویرسازی، تایپوگرافی، نگاشتن و خوشنویسی ابداع شد. در دهه 1950، این اصطلاح به طور گسترده برای توصیف خلق مواد بصری مانند پوستر، تبلیغات چاپی و تابلوهای خیابانی مورد استفاده قرار گرفت.

اما همانطور که تکنولوژی تغییر کرده است، کاربرد طراحی گرافیک نیز تغییر کرده است. اکنون، کاربردهای آن بسیار فراتر از صرفاً مواد چاپی است و در سراسر جهان دیجیتال و حتی واقعیت مجازی گسترده شده است. با تکرارهای زیاد طراحی گرافیک در طول سال ها، تعجبی ندارد که برخی تصورات غلط در مورد معنای واقعی این اصطلاح وجود داشته باشد. در این مقاله، با بیان کردن 10 مورد از رایج‌ترین عقاید اشتباه در مورد طراحی گرافیک، ذهنیت اشتباه شما را پاک می کنیم.

1) گرافیک تنها به معنای خلق لوگو است.10 عقیده غیر علمی درمورد گرافیک

لوگوها یکی از مهم ترین زیرمجموعه های طراحی گرافیک در هر کسب و کاری هستند. آنها به نمادی از شرکت شما تبدیل می شوند که مردم آن را با ارزش های برند شما و آنچه ارائه می کنید شناسایی می کنند. فقط کافی است به علامت نایکی به همراه جمله ی “فقط انجامش بده” و طلایی رنگ مک دونالد توجه کنید تا متوجه این قضیه بشوید. طراحی گرافیکی صرفاً ایجاد لوگو نیست. طراحی گرافیک هنر ایجاد محتوای بصری برای برقراری ارتباط با یک پیام خاص است که میتوان آن را در مجموعه وسیعی از رسانه ها اعمال کرد؛ خواه پوستر، نشریه مجلات، جلد آلبوم، ارائه برند اینفوگرافیک و …

 

 

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فایل های آماده و از قبل طراحی شده ی لایه باز را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها فقط کافیه سری به لینک دانلود فایل های لایه باز لوگو رایگان بزنید. 🙂 )

 

 

 

 

2) طراحی گرافیکی فقط برای رسانه های چاپی است

10 عقیده غیر علمی درمورد گرافیک

در سال 2018، طراحی گرافیک طیف گسترده ای از رسانه های دیجیتال را، شاید حتی بیشتر از چاپ در بر می گرفت.. این طیف شامل بنرهای وب سایت، گرافیک رسانه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیل میشد. بسیاری از طراحان گرافیک حتی متوجه شدند که نقش آن ها با وب، تولید محتوا و رسانه های اجتماعی نیز مرتبط است.

 

 

 

 

3) طراحی گرافیکی فقط از تصاویر ثابت استفاده می کند.

گیف متحرک از یک نمایش اسلایدی متشکل ازگرافیک متنی برجسته، تصاویر و نماد ها به عنوان مثال برای ایجاد یک تبلیغ متمایز و برجسته در اینستاگرام استفاده میکند. این طراحی گرافیکی دیگر محدود به تصاویر ثابت یا گرافیک نیست. از آنجایی که ویدیو دارد تبدیل به یکی از قدرتمندترین رسانه های تبلیغاتی میشود، انیمیشن ها نیز به بخش مهمی از جعبه ابزار طراحی گرافیک تبدیل شده اند. این شامل گیف، گرافیک برای ویدیوهای یوتیوب، اینفوگرافیک متحرک و تبلیغات رسانه های اجتماعی با نمایش اسلایدی از تصاویر و گرافیک است.

 

4) برای طراحی گرافیکی به ابزارهای فانتزی نیاز دارید

اکثر طراحان گرافیک حرفه ای از نرم افزار طراحی دقیق و تبلت با قلم، برای عناصر طراحی بدون افزار استفاده می کنند. اگرچه این منابع می توانند به طراحان آزادی بیشتری برای طرح های خود بدهند، اما ممکن است بسیار گران باشند و سال ها طول بکشد تا بتوانند بر آن هاتسلط پیدا کنند. خبر خوب این است که افراد عادی برای ایجاد عناصر طراحی گرافیکی، نیازی به سرمایه گذاری روی این ابزارهای گران قیمت ندارند.

5) طراحی گرافیکی فقط به معنای انتخاب فونت مناسب است

10 عقیده غیر علمی درمورد گرافیک

 

هنر چیدمان متن یکی از عناصر کلیدی برای ایجاد طرح های گرافیکی زیبا است. با این حال، این فقط در مورد انتخاب فونت مناسب صدق نمی کند. باید در نظر بگیرید که کدام نوع فونت با پیام برند، ارزش ها و جمعیت هدف شما مطابقت دارد.

به عنوان مثال، خط پیوسته برای برند های سنتی مناسب است، در حالی که فونت‌های غیر پیوسته مدرن‌تر هستند. ملاحظات دیگر شامل ترکیب فونت ها در صفحه، اندازه و پررنگ بودن متن، فاصله بین حروف و رنگ متن است.

با این حال، تایپوگرافی تنها چیزی نیست که در طراحی گرافیک باید در نظر گرفته شود. همه چیز در مورد تعامل بین متن و سایر عناصر موجود در صفحه است، از جمله تصاویر، گرافیک، اشکال، خطوط، کادربندی و فضای سفید. برای ایجاد یک طراحی قدرتمند، همه اینها باید در هماهنگی کامل با هم کار کنند.

 

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فونت های رایگان و از قبل طراحی شده زیبا  را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها فقط کافیه سری به لینک دانلود فونت های رایگان بزنید. 🙂 )

 

6) طراحی گرافیک به معنای پیروی از مد های بصری است.

10 عقیده غیر علمی درمورد گرافیک

مانند هر هنر خلاقانه، مد در دنیای طراحی گرافیک هم به سرعت می آید و می رود. در سال 2018، همه چیز در مورد فونت های دست نویس،رنگ های پاستلی و بافت ها بود. به احتمال زیاد سال 2019، محصولی جدیدی از مدهای بصری را به همراه خواهد داشت.

وظیفه طراحان گرافیک این است که روی نبض این مدها بمانند، اما برده آنها نباشند. این روند برای مبتدیانی که در حال ایجاد طراحی گرافیکی برای کسب و کار خود هستند نیز صدق می کند.

اگرچه گنجاندن مد در طرح های شما می تواند سرگرم کننده باشد، اما توجه کنید که آن ها نباید در مرکز توجه باشند. طرح هایی که روندهای زودگذر را در بر می گیرند، می توانند به راحتی چند ماه بعد قدیمی به نظر برسند، به این معنی که دیگر تأثیر قدرتمندی بر روی مخاطبان خود نخواهند داشت.

 

 

 

 

7) برای انجام طراحی گرافیک باید خلاقیت ذاتی داشته باشید.

درست است که بسیاری از طراحان گرافیک دارای رگه های خلاقانه و چشم بصری طبیعی هستند، و این دلیلی است که به سمت این عرصه جذب می شوند. با این حال، این لزوماً به این معنا نیست که برای ایجاد طرح‌های مؤثر باید یک خلاق ذاتی باشید. مانند هر چیز دیگری، طراحی گرافیک نیز مهارتی است که می توان آموزش داد و آموخت.

برخلاف تصور رایج، این هنر تنها آوردن یک خیال به صورت جادویی به دنای واقعی نیست. طراحی گرافیک به همان اندازه که یک هنر است، علم نیز هست. روش و تکنیکی برای آن وجود دارد که با آگاهی از عناصر مختلفی که یک طراحی قدرتمند و موثر را به وجود می آوردند آغاز می شود.

 

8) طراحی گرافیکی به معنای زیباسازی است.

10 عقیده غیر علمی درمورد گرافیک

 

یکی از بزرگترین تصورات نادرست در مورد طراحی گرافیک این است که صرفاً در مورد “زیبا” یا از نظر زیبایی شناسی دلپذیر به نظر برسیدن چیزها است. در صورتی که این مسئله اصلی نیست. اولا، “زیبا” یک اصطلاح بسیار ذهنی است. چیزی که یک نفر فکر می کند خوب به نظر می رسد، ممکن است برای دیگری کثیف یا بد به نظر برسد. ثانیا، “زیبا” همیشه هدف طراحی گرافیک نیست. در حالی که شیک و زیبا جلوه دادن طرح‌ها به معنای سنتی ممکن است برای زیبایی یا برند مد زنانه کارساز باشد، لزوماً برای یک برند سخت‌افزار مردانه کارساز نیست.

 

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فایل های آماده و از قبل طراحی شده ی لایه باز را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها فقط کافیه سری به لینک دانلود فایل های لایه باز طراحی گرافیک بزنید. 🙂 )

 

 

 

 

 

 

 

9) طراحی گرافیک چیزی است که از نظر خالق آن خوب به نظر برسد.

10 عقیده غیر علمی درمورد گرافیک

طراحی گرافیکی فقط آن چیزی نیست که سازنده فکر می کند در یک طراحی زیبا به نظر می رسد. البته، برای یک طراح مهم است که بهترین قضاوت خود را در مورد اینکه چه چیزی در صفحه بهتر به نظر می رسد، استفاده کند.اما در نهایت، طراحان نباید برای خود یا حتی مشتری خود طراحی کنند، بلکه باید برای مخاطبان طراحی کنند. اغلب، طراح‌ های گرافیکی حرفه‌ای باید با کنار گذاشتن سلیقه شخصی خود، تصاویری ایجاد کنند که با مخاطبان خود طنین انداز شوند. هدف از طراحی همیشه این نیست که مخاطب به این فکر کند که “اوه، این زیبا به نظر می رسد”. گاهی اوقات هدف آن، شوکه کردن بیننده، تحریک افکار یا حتی عصبانی کردن آنها است.

 

 

 

 

 

10) طراحی گرافیکی همیشه به معنای طراحی کردن 100 درصدی یک اثر اورجینال است.

10 عقیده غیر علمی درمورد گرافیک

 

اصالت در طراحی گرافیک مهم است زیرا چیزی است که به شما امکان می دهد برند خود را از رقبا متمایز کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که هر بار که می خواهید مواد بصری بسازید، باید طرح های 100٪ اورجینال را از ابتدا ایجاد کنید. حتی طراحان گرافیک حرفه ای برای زمانی که قرار است طراحی های مشابه را به طور مداوم ایجاد کنند، الگوهایی تنظیم می کنند. این به آنها اجازه می دهد تا در برند خود از همه لحاظ به ثبات دست یابند.

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...