جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

نکاتی برای افزایش خوانایی متن در ارائه‌های دانشگاهی

یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه به کلماتی خاص در یک ارائه، هایلایت کردن آن متن است. طبق قانون طلایی طراحی اسلایدها، داشتن حداقل محتوا به بینندگان شما کمک می کند تا روی پیام اصلی تمرکز بهتری داشته باشند.

و حتی با وجود تنها مهم ترین اطلاعات قابل مشاهده، ممکن است نیاز باشد که قسمت های خاصی از محتوای خود را مورد تاکید قرار دهید. اینجاست که برجسته کردن متن نقش مهمی دارد. در این مقاله، ما به هفت روش مختلف برای انجام این کار نگاه خواهیم کرد.

 

1. از رنگ ها استفاده کنید!

نکاتی برای افزایش خوانایی متن در ارائه‌های دانشگاهی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که یک سایه متفاوت از رنگ را برای کلمه(هایی) که می‌خواهید برجسته کنید، اعمال کنید.به عنوان مثال در اینجا نام سیارات با داشتن رنگ های متفاوت، باعث می شوند چشمان شما بلافاصله به سمت آنها بچرخند. علاوه بر این به تمرکز کردن روی ارائه تاکید می کند.

هنگام انتخاب رنگ، مطمئن شوید که رنگی را انتخاب کنید که مکمل بقیه طرح شما باشد. ترفند این است که به اندازه کافی کنتراست ایجاد کنید تا اطمینان حاصل شود که بینندگان شما می توانند به راحتی آن را بخوانند و درک کنند.

 

2. تایپوگرافی را تغییر دهید

نکاتی برای افزایش خوانایی متن در ارائه‌های دانشگاهی

استفاده از اشکال مختلف تایپوگرافی مانند وزن های مختلف حروف در دسترس نیز راهی عالی برای برجسته کردن اطلاعات است.برای اطمینان از اینکه بینندگان روی یک بخش از اسلاید متمرکز شده اند، می توانید از فونت های بولد، پیوسته یا سایز های مختلف استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که این کار را فقط برای کلماتی که می خواهید بر آنها تاکید کنید انجام دهید. قالب بندی همه چیز به صورت بولد یا پیوسته مانند این است که هیچ چیز برجسته نشده باشد و نتیجه یکنواخت و ساده خواهد بود.

به علاوه، با استفاده از قالب‌های مختلف تایپوگرافی، سلسله مراتب را نیز ایجاد می‌کنید.

 

3. فونت ها را ترکیب کنید

نکاتی برای افزایش خوانایی متن در ارائه‌های دانشگاهی

روش فوق العاده دیگر ترکیب و کنتراست فونت ها است. به هر حال، چه از اسلایدهای گوگل یا پاورپوینت استفاده می کنید، با وجود چنین گزینه های گسترده ای که در اختیار دارید چرا از آنها به طور کامل استفاده نکنید؟

نشانگر دائمی ضخیم و خط پیوسته برای مفاهیم اصلی استفاده می شود تا آنها را در مقابل فونتFira Sans Extra Condensed که روی متن اعمال می شود متمایز کند.

و بله، همانطور که متوجه شده اید استفاده از فونت های مختلف همچنین می تواند به تعیین سلسله مراتب کمک کند.

 

4. از حروف بزرگ استفاده کنید

نکاتی برای افزایش خوانایی متن در ارائه‌های دانشگاهی

یکی دیگر از روش‌های برجسته کردن متن در اسلاید، در واقع به آسانی زدن یک کلید روی صفحه‌کلید است. کلید CapsLock! بدون شک، این یکی از ساده ترین و مستقیم ترین راه ها برای تاکید داشتن روی کلمات خاص در ارئه است.

برای نتیجه گرفتن نیازی به بازی با رنگ ها یا فونت ها نیست. فقط با زدن کلید CapsLock، می توانید کلمات یا عبارات را بیشتر به چشم بیاورید.

در این مثال، ما از حروف بزرگ برای عنوان اسلاید و نام افرادی که نقل قول ها به آنها نسبت داده شده است استفاده کرده ایم.

با انجام این کار، مخاطب می تواند فوراً نقل قول را از شخصی که آن را گفته است تشخیص دهد.

 

5. فضا اضافه کنید

نکاتی برای افزایش خوانایی متن در ارائه‌های دانشگاهی

چه راه بهتری برای تأکید بر یک جمله با قرار دادن آن در یک فضای سفید وجود دارد؟ محدود کردن مقدار متن می تواند یک ترفند عالی برای برجسته کردن آن باشد.

دلیلش این است که با قرار دادن آن به عنوان تنها کلمه در اسلاید و افزودن فضای زیادی در اطرافش، طراحی خود را ساده می‌کنید و تمرکز فوراً به آنچه باقی مانده است می‌رود.

علاوه بر این، به کاهش شلوغی نیز کمک می کند!

 

6. هایلایت کنید

نکاتی برای افزایش خوانایی متن در ارائه‌های دانشگاهی

هایلایت کردن یکی دیگر از راه های عالی برای نشان دادن کلمات خاص است. این یک روش آزمایش شده است که ممکن است از دوران مدرسه خود به یاد بیاورید.

هنگام استفاده از این روش، از رنگی استفاده کنید که از قبل در ارائه شما وجود دارد تا انسجام حفظ شود. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که متن خوانا باقی می ماند. به عنوان مثال، در اینجا کلمات “بسیار سمی” را با همان سایه آبی استفاده شده در عنوان برجسته کرده ایم.

و به جای استفاده از رنگ نارنجی مانند بقیه پاراگراف که ممکن است خواندن را در پس زمینه آبی دشوار کند، برای تسهیل خواندن آن را به سفید تغییر دادیم.

 

7. آنها را در اشکال محصور کنید

نکاتی برای افزایش خوانایی متن در ارائه‌های دانشگاهی

آخرین روش، اشکال ابزاری فوق العاده برای تأکید بر اطلاعات کلیدی هستند. با قرار دادن برخی کلمات در اشکال مختلف مانند مستطیل یا بیضی، وزن آن را تشدید کرده و به آن اهمیت می دهید.

اگر از اسلایدهای گوگل یا پاورپوینت استفاده می‌کنید، انتخاب های بسیار زیادی خواهید داشت و طیف گسترده‌ای از اشکال وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

به عنوان مثال، ما کلمه “نظرات” را که عنوان نیز هست، در یک حباب گفتار قرار داده ایم.

با انجام این کار، ما فوراً در حال برقراری ارتباط هستیم که محتوا چیست.

نکته حرفه ای: رنگ متفاوتی را برای شکل خود انتخاب کنید تا بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...