جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

چگونه طراحی های خود را حرفه ای تر جلوه دهیم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی از طرح ها شیک و حرفه ای به نظر می رسند، در حالی که برخی دیگر به نظر می رسد که سازنده به طور تصادفی در اولین پیش نویس دکمه «انتشار» را زده است؟

اگر تازه شروع کرده اید، به راحتی می توان پذیرفت که تفاوت بین طراحی های قدرتمند  و طراحی های نه چندان مؤثر، پیچیده و دست نیافتنی است.

اما در واقع، ایجاد یک طراحی چشم نواز و بی عیب و نقص به سادگی به درست اعمال کردن چند عنصر کلیدی ختم می شود.

با داشتن چند ترفند در آستین خود، می توانید به راحتی طرح هایی ایجاد کنید که باعث می شود مخاطبان تصور کنند شما یک طراح گرافیک حرفه ای در اختیار دارید – یا اینکه خودتان یکی از آنها هستید! در ادامه 5 نکته کاربردی برای ساختن طرح هایی با ظاهر حرفه ای را بخوانید.

چگونه طراحی های خود را حرفه ای تر جلوه دهیم؟

1.همیشه آن را ثابت نگه دارید

با تعداد زیادی فونت باورنکردنی ارائه شده، ترکیب و تطبیق با هر ساخته جدید می تواند وسوسه انگیز باشد. و، البته، شما باید تا حد دلتان آزمایش کنید! اما برای اینکه واقعاً طراحی خود را به سطح بعدی ببرید، مهم است که فونت ها و رنگ های خود را ثابت نگه دارید.

Kira Hyde، استراتژیست و طراح برندسازی می‌گوید: “دو فونت اصلی را که استفاده می‌کنید پیدا کنید. به آنها وفادار باشید و برند شما در دراز مدت از شما تشکر خواهد کرد.”

اما اگر از قبل برندسازی حرفه ای ندارید، چگونه می توانید فونت های مخصوص خود را پیدا کنید؟ کیرا می‌گوید جدا از جست‌وجوی فونت‌هایی که جوهر شما و برندتان را در بر می‌گیرد، نکته کلیدی این است که به دنبال دو فونت مختلف (یکی برای عناوین اصلی و دیگری برای متن بدنتان) باشید که با هم تعادل داشته باشند نه تضاد.

در حالی که Kira توصیه می‌کند از فونت‌های شکسته متعدد اجتناب کنید (یعنی فونت‌هایی که شبیه دست خط هستند)، احتمالاً نمی‌خواهید یک فونت پررنگ و بلوک را با فونت نازک و زنانه ترکیب کنید. در اینجا، می توانید نمونه ای از دو فونت مختلف را مشاهده کنید که کاملاً در تعادل با یکدیگر هستند.

سازنده از Selima به عنوان فونت عنوان و از Glacial Indifference به عنوان فونت بدنه استفاده کرده است. در حالی که در نگاه اول فونت ها کاملاً متفاوت هستند، هر دو از نظر سبک کاملاً مدرن هستند و ضخامت مشابهی دارند – و در نتیجه به خوبی در کنار یکدیگر قرار میگیرند.

همان قانون “تعادل، نه تضاد” را می توان در مورد رنگ های برند شما اعمال کرد.

کیرا می‌گوید: “استفاده از سایه‌های نزدیک به هم یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از این است پالت شما برای شما کار می‌کند، نه بر علیه شما”

به عنوان مثال، رنگ‌هایی مانند بنفش و آبی آسمانی در کنار همدیگر مانند یک رویا به نظر میرسند، در حالی که بنفش و قرمز در جنگ با یکدیگر هستند.

چگونه طراحی های خود را حرفه ای تر جلوه دهیم؟

البته، این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید از دو رنگ در طرح های خود استفاده کنید. یک راه عالی برای افزودن تنوع به برند خود استفاده از رنگ های مشابه در سایه های متفاوت است.

کیرا می‌گوید: «دو رنگ کلیدی را انتخاب کنید که به خوبی با هم کار میکنند و آن‌ها را با سایه‌های عمیق‌تر یا ملایم‌تر از هر کدام هماهنگ کنید.

داشتن رنگ‌ها و فونت‌های ثابت نه تنها به ایجاد هویت برند قوی کمک می‌کند، بلکه در ایجاد طرح‌های حرفه‌ای در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند.

 

2.به هم ترازی توجه کنید

اگر تا به حال احساس کرده‌اید که چیزی عجیبی در مورد یک طراحی وجود دارد اما نمیتوانید آن را پیدا کنید، ، به احتمال زیاد هم ترازی بوده است. یا به بیان ساده تر، چیدمان عناصر مختلف در طراحی شما. اطمینان از درست بودن طرح شما باعث می شود طراحی شما مرتب، بی آلایش و حرفه ای به نظر برسد. برای دستیابی به هم ترازی باید به چند نکته توجه داشت:

فاصله مرزی: استفاده از حاشیه برای کادربندی می‌تواند با افزودن یک عنصر جالب دیگر برای اسکن چشم، طراحی شما را جذاب تر کند. با این حال، مهم است که فاصله مرزبندی های خود را در نظر بگیرید.

چگونه طراحی های خود را حرفه ای تر جلوه دهیم؟

کیرا می‌گوید: «فاصله‌های خالی و یکنواخت یکی از قوی‌ترین عناصر برای هر طراحی است. شما مطمئنا نمی‌خواهید طراحی‌تان در یک مهمانی شبیه افراد درون‌گرا به نظر برسد (در چشم نباشد)، اما همچنین نمی‌خواهید مرزهایتان آنقدر عریض باشد که بتوانید با کامیون از آن‌ها عبور کنید! در اینجا، می توانید نمونه ای از یک حاشیه ساده و در عین حال موثر را مشاهده کنید.

سازگاری: همانند فاصله مرزبندی های شما، چیدمان عناصر در سرتاسر طراحی شما نیز مهم است. مطمئن شوید که فاصله بین هر تصویر، متن یا نماد کاملاً یکسان است و اگر موازی با یکدیگر هستند، روی یک محور مستقیم قرار دارند.

 

تعادل: با توجه به عناصر فوق، نتیجه نهایی باید طراحی کاملاً متعادل باشد. بالا یا پایین خیلی سنگین، له شده یا پراکنده نیست. هیچ راه سخت و سریعی وجود ندارد که بدانید آیا طراحی شما متعادل است یا خیر. شما فقط باید به چشم هنری خود اعتماد کنید (یا نظر دوم را دریافت کنید!) و تا زمانی که درست شود به اصلاح ادامه دهید.

 

3. کیفیت مهم است

کیفیت یک طراحی کاملا خوب را می توان با استفاده از عناصر یا تصاویری که تار یا وضوح پایین دارند، فوراً کاهش داد. به طور کلی، یک قانون سرانگشتی خوب این است که مطمئن شوید هر تصویر یا لوگویی که در طراحی خود استفاده می‌کنید حداقل 1 مگابایت حجم داشته باشد (یا 500 کیلوبایت برای یک لوگو، زیرا معمولا فایل‌های پیچیده‌تری هستند).

ساده ترین راه برای بررسی این موضوع این است که فایلی را که می خواهید در رایانه خود استفاده کنید، انتخاب کنید و سپس کلیک راست کنید. در رایانه های ویندوزی، شما به سادگی فایل خود را هایلایت می کنید و اندازه آن در پایین مشخص میشود. در مک، کنترل + کلیک بر روی تصویر خود فشار دهید و «دریافت اطلاعات» را انتخاب کنید. سپس، بخش «عمومی» را برای دیدن اندازه فایل تصویر خود باز کنید.

 

4. خوب نوشتن را فراموش نکنید

ممکن است بگویید “صبر کنید، من فکر کردم این مقاله در مورد طراحی است – نه نوشتن!” و واقعا همینطور است! اما برای اینکه طراحی شما واقعاً شکوفا شود، باید با متن نوشته شده شما هماهنگ باشد (حتی اگر فقط یک خط یا بیشتر باشد.) اگر کار شما مملو از اشتباهات املایی و نقطه گذاری باشد، از طراحی شگفت انگیز شما کاسته خواهد شد.

چگونه طراحی های خود را حرفه ای تر جلوه دهیم؟

نکته دیگر این است که چگونه متن شما شکسته می شود. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که نتوانید تمام متن خود را در یک خط قرار دهید، بنابراین باید آن را به روشی منطقی و جذاب از نظر بصری تقسیم کنید. در اینجا، می توانید یک مثال خنده دار از اینکه چرا خط شکسته (و کاما!) اهمیت دارد را ببینید.

چگونه طراحی های خود را حرفه ای تر جلوه دهیم؟

در طرح هایی که از نقل قول استفاده می کنید، استفاده از دو فونت و رنگ متفاوت (و البته مکمل) برای تمایز بین این دو عنصر می تواند بسیار موثر باشد. طرح زیر یک نمونه عالی است.

خطوط راه عالی دیگری برای اضافه کردن ساختار اضافی به طراحی شما هستند و در عین حال بر عناصر خاصی نیز تأکید دارند.

چگونه طراحی های خود را حرفه ای تر جلوه دهیم؟

5. مطمئن شوید که متن شما قابل خواندن است

اکنون که متن شما کاملاً قالب بندی شده و بدون خطا است، بسیار مهم است که مطمئن شوید مخاطبان شما واقعاً می توانند آن را بخوانند. اگر از یک عکس به عنوان پس زمینه خود استفاده می کنید (به جای یک رنگ ثابت)، این کار با اطمینان از وجود فضای خالی در تصویر که می توانید متن خود را در آن قرار دهید شروع می شود. در اینجا، می توانید نمونه ای از جایی که متن در فضای منفی پس زمینه قرار داده شده است را مشاهده کنید.

چگونه طراحی های خود را حرفه ای تر جلوه دهیم؟

می بینید که استفاده از یک پس زمینه باز و جادار در طراحی نه تنها خوانایی متن را بهبود می بخشد، بلکه کمک می کند طرح مرتب و خلوت به نظر برسد.برای اطمینان از آسان خواندن متن در طراحی، بهتر است متن روشن را با پس زمینه تیره جفت کنید.همچنین می توانید از شفافیت برای افزایش طراحی و برجسته کردن متن خود استفاده کنید.

یک راه ساده دیگر برای اطمینان از خوانایی متن شما، ایجاد یک طرح تقسیم شده است، جایی که متن در کنار عکس قرار می گیرد. این سبک ترکیب بندی نه تنها تمیز و مرتب به نظر می رسد، بلکه یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از خوانایی نسخه شماست.

چگونه طراحی های خود را حرفه ای تر جلوه دهیم؟

در پایان، طراحی لازم نیست پیچیده یا طاقت فرسا باشد. با استفاده از این 5 نکته ساده، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هر طرحی که برای برند یا کسب‌وکار خود می‌سازید به دلیل خلاقیت و حرفه‌ای بودن آن برجسته است.

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...