جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

5 نکته ی طلایی در ایجاد تراز طراحی گرافیک

هم ترازی یک هنر اختصاصی است. این اصل طراحی ضروری به شما کمک می کند تا نظم و سلسله مراتبی را در طرح های خود ایجاد کنید – و در نتیجه چیدمان هایی زیبا و خوانا داشته باشید. طراحی یک چیدمان اصلی که هم به طور موثر خوانده شود و هم زیبا به نظر برسد، کار کوچکی نیست. بین عناصر بی پایان مانند تصاویر، متن، اشکال، نمادها و موارد دیگر این مهم است که بدانید آنها را در چه قسمت هایی از طراحی های خود قرار میدهید. از این پنج نکته استفاده کنید تا به طرح های خود یک مزیت حرفه ای ببخشید..

1. مطمئن شوید که همه عناصر شما در یک راستا قرار دارند

نکات طلایی در ایجاد تراز طراحی گرافیک

هنگامی که عناصر خود را در اطراف طرح جابجا می کنید و هنگامی که آنها در کنار یکدیگر قرار می گیرند، یک خط نقطه چین ظاهر می شود. فرقی نمی کند که عناصر خود را در سمت راست، چپ یا وسط قرار دهید – مهم این است که مطمئن شوید همه آنها در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند. تراز کردن همه عناصر در طراحی شما به آن حس نظم می بخشد و کمک می کند از نظر بصری دلپذیر به نظر برسد. در اینجا توجه کنید که چگونه تراز افقی و عمودی به طور همزمان اتفاق می افتد.

 

2. فاصله خطوط یکسان را اعمال کنید

نکات طلایی در ایجاد تراز طراحی گرافیک

چندین عنصر را به طور مساوی تراز کنید و هنگام تراز کردن مطمئن شوید که فضای بین آنها یکنواخت است. این به آنها کمک می کند تا به وضوح خوانده شوند و در ترکیب شما جای کافی داشته باشند. در این مثال، از یک خط برای جدا کردن دو بخش متن استفاده شده است. این کار به ایجاد نظم کمک کرده و عنوان را از بقیه متن متمایز می کند.

3. عناصر خود را به صورت افقی و عمودی تراز کنید

نکات طلایی در ایجاد تراز طراحی گرافیک

هر یک از طرح های شما دارای یک محور افقی و عمودی خواهند بود. اطمینان حاصل کنید که عناصر شما با هر دو تراز هستند – این کار اطمینان حاصل می کند که آنها به طور هماهنگ در طراحی شما قرار بگیرند. تراز همچنین می تواند برای تصاویر تکی در طرح های شما اعمال شود. هنگام در نظر گرفتن چگونگی برش دان عکس ها، خطوط عمودی و افقی را تصور کرده و یک نقطه تمرکز ایجاد کنید.

4. متن خود را مطابق با تصاویر خود تراز کنید

نکات طلایی در ایجاد تراز طراحی گرافیک

تراز متن شما باید مطابق با محل قرارگیری تصاویر شما باشد. برای مثال، اگر یک تصویر پس‌زمینه با فضای زیادی در سمت چپ انتخاب کنید، این یک فرصت عالی برای تراز کردن متن خود به سمت چپ است. به طور مشابه، اگر متن روشن را روی پس‌زمینه‌ای تاریک قرار می‌دهید، با تراز کردن آن در مرکز ترکیب خود، فوکوس ایجاد کرده اید.

5. حاشیه ای در اطراف طرح خود بگذارید

نکات طلایی در ایجاد تراز طراحی گرافیک

لایه های مساوی در اطراف طرح شما به ایجاد تمرکز کمک می کند. هنگام تراز کردن عناصر چپ یا راست این نکته را در نظر داشته باشید – مطمئن شوید که آنها هرگز لبه صفحه را لمس نکنند. در این مثال از یک حاشیه در اطراف تصویر اصلی استفاده شده است. این کار به ترکیب بندی کمک کرده و به آن فضای آزاد می دهد. با مرسوم کردن هنر چیدمان، اجازه دهید طرح های خود بدرخشند!

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...