جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

چگونه برای طرح گرافیکی خود الهام بگیریم؟

آیا تا به حال احساس کرده اید که ایده های خلاقانه برای طرح های گرافیکی خود را از دست داده اید؟ ضرب‌الاجل‌های زیاد، مشتریان سخت‌گیر، نداشتن چشم‌انداز منسجم و حتی مصرف بیش از حد قهوه باعث می‌شود شما احساس درهم شکستگی و بی‌ انگیزه بودن کنید. ارائه خلاقیت بر حسب تقاضا همیشه آسان نیست، بنابراین ما فهرستی را گردآوری کرده‌ایم که برای به جریان انداختن خلاقیت شما طراحی شده است. در اینجا هشت راه سازنده برای الهام گرفتن آورده شده است.

 

چگونه برای طرح گرافیکی خود الهام بگیرید

قبل از شروع خلاقیت، مطمئن شوید که هدف از گرافیک را می دانید. این موارد را در نظر بگیرید:

هدف از طراحی چیست؟

 به چه چیزی باید دست یابی پیدا کند؟

 پیام آن چیست و چگونه ارائه می شود؟ گرافیک روی چه پلتفرمی نمایش داده می شود؟

چاپ شده یا آنلاین؟

 مخاطب کیست؟

 برند چیست؟

 آیا محدودیتی برای آن وجود دارد؟

این ملاحظات با تنظیم چارچوبی برای طراحی، فرآیند خلاقیت را ساده می کنند. حذف احتمالات و گزینه‌ها می‌تواند کار را بدون محدود کردن فرآیند، خلاقیت را کمتر دلهره‌آور کند.

1. از رسانه های اجتماعی الهام بگیرید.

درست است، ما شما را تشویق می‌کنیم کاری که انجام می‌دهید را متوقف کنید و به سمت تاریکی بروید (فقط مطمئن شوید که برمی‌گردید!) پینترست و تامبلردوتا از بزرگترین پلتفرم های رسانه اجتماعی مبتنی بر تصویر، و منابع عالی برای یافتن الهامات آنلاین با عکاسی و طراحی خیره‌کننده، پیمایش و جستجو آسان هستند. پینتریت و تامبلر چه الهام‌بخش طراحی لوگو باشد، چه گرافیک وبلاگ یا یک طرح رنگی، لذت‌های بصری رضایت‌بخش زیادی دارند. و فراموش نکنید که حساب پینترست و تامبلر خود را برای ذخیره و رجوع به گرافیک‌هایی که بیشتر دوست دارید راه‌اندازی کنید.

چگونه برای طرح گرافیکی خود الهام بگیرید

 

2. صفحات یک مجله را ورق بزنید.

مجلات مرتبط با طراحی (چاپی و آنلاین) برای الهام گرفتن بصری فوق العاده هستند. صفحات براق یا گرافیک های هوشمند با برجسته کردن بهترین ها در صنعت، مطمئناً شما را با انگیزه و شگفت زده می کند. مجلات چاپی را که طرح‌بندی، پالت‌های رنگی و فونت‌ها و غیره را بررسی می‌کنند ورق بزنید و صفحاتی را که به‌ویژه به شما الهام می‌دهند بیرون بیاورید. فایل یا دفترچه ای را نگه دارید که بتوانید به راحتی به آن مراجعه کنید (مانند پینترست یا تامبلر برای دنیای واقعی.)

چگونه برای طرح گرافیکی خود الهام بگیرید

 

3. جمع آوری ایده

بنابراین، با گفتن دو دسته اول، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که شروع به جمع آوری چیزهایی کنید که خوانده اید، دیده اید، یا گوش داده اید و به نظرتان جالب یا الهام بخش بوده است. نشانک‌گذاری وب‌سایت‌ها برای مراجعه به آنها، پین کردن تصاویر به صفحه پینترست، دنبال کردن طراحان در اینستاگرام و بیرون کشیدن صفحات یک مجله از جمله کارهایی است که میتوانید بکنید. ایجاد مجموعه ای از تصاویر و طرح ها منبع مرجعی برای پروژه های آینده در اختیار شما قرار می دهد. ابزارهایی مانند Evernote و حتی Google Drive نیز می‌توانند راه خوبی برای ثبت چیزهایی باشند که آنلاین پیدا می‌کنید.

چگونه برای طرح گرافیکی خود الهام بگیرید

 

4. امتحان کنید

کار آنلاین ابزارهای رایگان و مفید فراوانی را در اختیار طراحان قرار می دهد. برخی از موارد دلخواه ما عبارتند ازColor Lovers وKuler جایی که می‌توانید پالت‌های رنگی را آزمایش کنید، محبوب‌ترین طرح‌های رنگی را بررسی کنید و ببینید کجا و چگونه استفاده شده‌اند. سایر وب‌سایت‌های سرگرم‌کننده و مفید برای الهام گرفتن عبارتند از «Designspiration» و «DesignTAXI» .و البته، Canva را فراموش نکنید، جایی که می‌توانید رنگ‌ها و فونت‌ها را آزمایش کنید.

Screenshot 20220418 195741 Chrome

چگونه برای طرح گرافیکی خود الهام بگیرید

 

5. صحبت کنید

با دیگر طراحان و افراد خلاق صحبت کنید. درباره پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید و اینکه چه جنبه‌هایی برایتان چالش‌برانگیز است گپ بزنید. یک فکر بکر داشته باشید و درباره منابع الهام‌بخش بحث کنید. ممکن است نصیحت عالی یا بهتر از آن، راه حلی دریافت کنید زیرا آنها «یا در آن موقعیت بوده اند، یا این کار را انجام داده اند». اما اگر اینطور نباشد، مشکلی نیست؛ زیرا فقط صحبت کردن در مورد مشکلات یک کار می تواند وزن را از روی شانه های شما بردارد و شما را سرحال و آماده برای نزدیک شدن به یک کار از زاویه ای جدید می کند.

6. خلاقیت را بخشی از روال روزانه خود قرار دهید

چه نوشتن، طراحی، پخش موسیقی یا طراحی، مهم است که هر روز یا هر هفته زمانی را برای تمرکز بر خلاقیت خود اختصاص دهید. زمانی و مکانی را بدون حواس پرتی انتخاب کنید و در صورت امکان هر روز در ساعت معینی این کار را انجام دهید. 30 دقیقه قبل از کار، یا یک استراحت 20 دقیقه ای بعد از ظهر، یا یک ساعت جلوی تلویزیون در عصر وقت بگذارید. بفهمید که چه زمانی از روز بهترین کمک به شما برای شروع یک روال خلاقانه است. و فراموش نکنید که موبایل را خاموش کنید و تمام صفحه های رسانه های اجتماعی را برای زمان بدون حواس پرتی ببندید.

چگونه برای طرح گرافیکی خود الهام بگیرید

یک «روز هنرمند» منظم داشته باشید.

از جولیا کامرون الهام بگیرید، کسی که در کتابش «راه هنرمند»، پیشنهاد می‌کند که هفته‌ای یک‌بار سفری انفرادی داشته باشید تا علایق خود را کشف کنید: سرمایه‌گذاری در یک گالری هنری، یک کنسرت موسیقی، یا پیاده‌روی در یک موزه هنری. از آن جایی که داشتن یک «روز هنرمند» منظم می‌تواند الهام بخش باشد، بنابراین با جنبه فرهنگی خود در ارتباط باشید.

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فایل های آماده و از قبل طراحی شده ی لایه باز را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها فقط کافیه سری به لینک دانلود فایل های لایه باز طراحی گرافیک بزنید. 🙂 )

کمی هوای تازه بگیرید

دور شدن از صفحه نمایش، پیاده روی و هوای تازه می تواند برای شارژ مجدد ذهن و سطح انرژی معجزه کند. اگر احساس می کنید گیر کرده اید یا الهام نمی گیرید، 5 دقیقه یا 30 دقیقه به بیرون بروید و از آنچه ممکن است پیش بیاید شگفت زده خواهید شد.

حالا نوبت شماست. خلاقیت به‌ طور طبیعی و زمانی که بیشتر از همیشه به آن نیاز دارید به وجود نمی‌آید. ایده ها را جمع آوری، گرافیک خود را آزمایش کنید و با هوای تازه، گفتگو و یک روال خلاقانه، به بهترین روش با خودتان رفتار کنید.

 

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های بهمن ماه 1401
تقویم مناسبت های آبان ماه 1401
تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
فایل در حال دانلود است...
لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...