دکتر «Trond Markestad» و گروهش در این دانشگاه درباره نوعی مرگ رایج در بین کودکان به نام «مرگ گهواره» پژوهشهای بسیاری انجام دادند و پی بردند که خوابیدن روی شکم دلیل اصلی اینگونه مرگهاست. پس از آنکه این تحقیقات به اطلاع عموم رسید و تاکید شد که مادران نباید کودکان خود را بر روی شکم بخوابانند، تعداد مرگ و میر کودکان در نروژ به سرعت کاهش یافت.
دانشگاه Bergen برای برجسته کردن دستاوردهای علمیاش، «مرگ گهواره» را موضوع یک تبلیغ چاپی کرد؛ آنها یک تبلیغ تعاملی برای چاپ در مجلات طراحی کردند، به این صورت که خوانندگان مجله میتوانستند با ورق زدن تبلیغ، کودک را بچرخانند و از مرگش جلوگیری کنند. این آگهی در مشهورترین مجلات نروژ و روزنامههای محلی انتشار یافت.