این دو تبلیغ ضدسیگار را با دقت ببینید، اگر چه سادهاند اما بسیار پرمفهومند. مغزی که به چنین ایدههای پرمغزی میرسد از پیچیدگیهای بسیاری عبور کرده، چنین ایدههایی اگرچه سادهاند اما آسان و در دسترس نیستند، فرایندی که به چنین خروجیای میرسد را باید در کلاسهای ایدهیابی آموزش داد.
این جمله را بسیار تکرار کردهام؛ بیشتر مواقع راهحل در خود محصولی که میخواهیم دربارهاش پوستر یا تبلیغ بسازیم، نهفته است؛ در شکل ظاهری، در ویژگیهای فیزیکی و در تمام آنچه با حواس پنچگانهمان دریافت میکنیم. اگر کوچک است باید آن را در دست بگیریم، لمس کنیم و با دقت به تماشای بنشینیم. به طور کلی آنچه را که قرار است دربارهاش حرف بزنیم، باید به خوبی مطالعه کنیم و بشناسیم. ما قادر نیستیم آنچه را که خود درک نکردهایم به دیگران معرفی کنیم. متاسفانه ابن چیزها را در دانشگاه به ما یاد نمیدهند، اگر راههای رسیدن به ایده را در جایی به شما آموختهاند، بنویسید که چگونه بوده است!