فریپیکر ، مرجع دانلود رایگان فایلهای گرافیکی برای همه

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

 

در این مقاله، 30 سوالی را که باید هنگام طراحی لوگو بپرسیم، بررسی خواهیم کرد. این سؤالات به شما کمک می‌کنند بفهمید که یک شرکت چه چیزی را هدف قرار می‌دهد و چه چیزی آن را در مقابل شما خاص می‌کند. زیرا یک لوگو فقط یک نماد جذاب، شعار هوشمندانه یا فونت زیبا نیست. بلکه یک چراغ درخشان از تمام چیزی است که یک کسب و کار نشان می دهد.

چرا باید به لوگو و برند شرکت توجه شود؟ 

لوگوها از این جهت مهم هستند که قدرت ایجاد آگاهی از برند، جذب مخاطب و بازگرداندن مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر دارند. لوگو یک ابزار بازاریابی حیاتی، هم در حمایت از یک شرکت و هم برای متمایز کردن آن از رقبا است. برای یک کسب و کار با هر اندازه ای، یک لوگو می تواند اعتماد و پایگاه طرفداران وفادار را تقویت کند. هنگامی که مشتری ارتباط مثبتی با یک نام تجاری ایجاد کرد، لوگوی آن از قفسه فروشگاه، نتایج گوگل یا فید رسانه های اجتماعی به سمت او پرتاب می شود.

همانطور که طاق‌های طلایی (مک‌دونالدز، سیب گاز گرفته (اپل) و swoosh جسورانه (نایک) به ما نشان داده‌اند، یک لوگو نحوه برخورد جهان و قضاوت سریع آن است.

 

عناصر طراحی که یک لوگوی عالی و زیبا چیست؟

عناصر طراحی مانند نمادها، اشکال، خطوط، تایپوگرافی و رنگ ها همه با هم کار می کنند تا یک لوگوی عالی بسازند. یک لوگوی عالی ترکیبی برنده از پنج ویژگی اصلی خواهد بود. یک لوگوی عالی باید این ویژگی ها را داشته باشد

ساده

مناسب

بیاد ماندنی

همه کاره

ابدی

لوگو در سیاه و سفید و در هر اندازه ای فوق العاده به نظر می رسد. در کارت ویزیت به همان اندازه که یک بیلبورد است قابل توجه خواهد بود و به راحتی در پلتفرم های چاپی و دیجیتال قابل تشخیص است.

در بهترین حالت، یک لوگوی عالی ترکیبی از واکنش‌های احساسی و فیزیکی را ایجاد می‌کند که با این که چگونه یک کسب‌وکار قصد دارد احساسی را در ما ایجاد کند، همسو می‌شود. سرهنگ سندرز ما را از آب در می آورد. پاندای WWF ما را وادار می کند که سیاره را نجات دهیم. وقتی لوگوی نتفلیکس بالا می‌آید (یا به صدا در می‌آید) تقریباً بوی پاپ کورن را حس می‌کنیم.

هنگام طراحی یک لوگو، چالش در برانگیختن واکنش مورد نظر است.

(تیم توسعه ی فریپیکر تعداد زیادی از انواع فایل های آماده و از قبل طراحی شده ی لایه باز را برای شما طراحان گرافیک عزیز به صورت رایگان جمع اوری کرده است. برای دریافت انها فقط کافیه سری به لینک دانلود فایل های لایه باز لوگو رایگان بزنید. 🙂 )

30 سوال برای طراحی لوگو

چه بنیانگذار استارت آپی جدید باشید، چه صاحب کسب و کاری که مشتاق است لوگوی فعلی خود را تازه کند، یا خودتان طراح گرافیکی هستید که می خواهید نتایج دلخواه مشتری خلق کنید، کلید طراحی یک لوگوی جذاب این است که تحقیقات خود را انجام دهید. به بازارهای مربوطه نگاه کنید، به رقابت نگاه کنید و سوالات زیادی بپرسید. در اینجا 30 مورد برای شروع شما آورده شده است:

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

نام شرکت شما چیست؟

در کدام بخش صنعتی است؟

شرکت خود و محصولات و خدماتی را که ارائه می دهید چگونه توصیف می کنید؟

در پنج کلمه یا کمتر، می توانید احساس شرکت خود را خلاصه کنید؟

نقاط فروش منحصر به فرد، ویژگی ها و/یا مزایای محصولات/خدمات شما چیست؟

آیا داستانی در پس چگونگی پیدایش برند شما وجود دارد؟

 

لوگوی اپل مترادف با سادگی کاربرپسند محصولاتش است. برند زیبایی دوستدار محیط زیست Sukin، طبیعت را با استفاده از موتیف برگ و پالت رنگ خاکی نشان میدهد.

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

 

وقتی مردم به برند شما فکر می کنند، دوست دارید چه کلماتی را به آن بچسبانند؟ (مثال: نوآوری، پایداری، سرگرمی، حرفه ای، سازگار با محیط زیست، پیشرفته).

ارزش ها و/یا بیانیه ماموریت شرکت شما چیست؟

برند خود را در آینده کجا می بینید؟ شرکت خود را در مدت پنج سال توصیف کنید.

چه صفاتی وجود دارند که دوست دارید نشان دهنده احساس مردم پس از دیدن لوگوی شما باشند؟ (مثال: آرام، هیجان زده، گرم، دلدار، جسور، زنانه/مردانه، سرگرم کننده).

Hendrick’s Gin می‌داند که چگونه توجه مشروب خور ‌های باهوش و قدردان گذشته را به خود جلب کند. لوگوی جشنواره موسیقی Summa Dayze  هم نمی‌توانست جالب تر از این به نظر برسد.

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

با محصول/خدمات خود به دنبال هدف قرار دادن چه کسی هستید؟ (جنسیت، سن، مکان، درآمد و غیره را در نظر بگیرید).

چگونه برای بازاریابی کسب و کار خود برنامه ریزی می کنید؟ (کانال های اجتماعی، خبرنامه ایمیل، رسانه ها و غیره).

از چه پلتفرم هایی برای فروش محصول/خدمات خود استفاده خواهید کرد؟ (یک وب سایت، کانال های اجتماعی، فروشگاه آجر و ملات و غیره).

اکثر مشتریان شما چگونه از شرکت شما مطلع می شوند؟

آیا بازارهای جدیدی وجود دارد که بخواهید وارد آن شوید؟ اگر چنین است، آنها چه هستند و چرا؟

رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟ آنها چگونه خود را بازاریابی می کنند و چگونه می خواهید محصول خود را از آنها متمایز کنید؟

 

عناصر مهم در طراحی لوگو و برند

اینستاگرام با طراحی مجدد لوگوی 2016 خود، به گرادیان رنگ غروب آفتاب جهش کرد، در حالی که Mailchimp به دلیل رنگ زرد آفتابی خود شناخته شده است – به نظر می رسد روند رنگ آرم برای سال 2020 باشد.

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

چه عبارتی را می خواهید در لوگوی خود استفاده کنید؟

آیا شعاری برای همراهی لوگو دارید؟

آیا می خواهید از رنگ های برند موجود یا طیف خاصی از رنگ ها استفاده کنید یا رنگ هایی وجود دارد که نمی خواهید استفاده کنید؟

آیا فونتی وجود دارد که مایلید از آن استفاده کنید یا نمی خواهید از آن استفاده کنید؟

لوگوی شما کجا استفاده خواهد شد؟ (آنلاین، چاپ و غیره).

آیا چیزی وجود دارد که باید گنجانده شود، مانند عناصر، کلمات یا نمادهای برند موجود؟

آیا می‌خواهید لوگوی شما فقط شامل متن باشد (معروف به لوگوی تایپوگرافی، مانند لوگوی گوگل)، متن و نماد یا گرافیک (یک علامت ترکیبی، مانند برگر کینگ)، یا فقط یک نماد یا گرافیک (یک علامت «انتزاعی»، مانند پپسی، یا علامت تصویری، مانند اپل)؟

چه چیدمانی را ترجیح می دهید؟ (مبتنی بر متن یا با گرافیکی که در متن گنجانده شده است؟ گرافیکی جدا از متن؟)

 

الهام گرفتن گرفتن از لوگو و برند های معروف

شرکت کاغذ توالت آگاه دوستدار محیط زیست Who Gives A Crap و شرکت مراقبت از پوست کودکان Gro-To دارای آرم هایی هستند که شخصیت های نام تجاری خود را از طریق فونت های سفارشی و رنگ های بازیگوشانه به رخ می کشند.

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

30 سوالی که باید حین طراحی لوگو از خود بپرسید

 

چه لوگوهایی را دوست دارید و چرا؟

به چه مارک هایی نگاه می کنید و چرا؟

چه رنگ یا پالت رنگی را دوست دارید و چرا؟

دوست دارید مخاطب هدف شما وقتی به لوگوی شما نگاه می کند به چه سه ویژگی فکر کند؟ (مثال: صداقت، هوش، شوخ طبعی، صراحت، قدرت)

اگر می خواهید از یک نماد استفاده کنید، آیا تم خاصی برای نماد دارید که بخواهید آن را در نظر بگیریم؟ آیا تصویر یا نماد خاصی دارید که با محصول یا شرکت خود مرتبط می کنید؟

کدام یک از این کلمات برای برند شما مناسب تر است؟ سنتی یا مدرن؟ غیر رسمی یا شرکتی؟ لوکس یا مقرون به صرفه؟ مصرف کننده یا تجارت؟

 

سوالاتی که باید هنگام طراحی لوگو برای مشتری بپرسید

اگر با مشتری کار می‌کنید، باید درباره بودجه، جدول زمانی و انتظارات کلی نیز سؤال بپرسید. اگر بفهمید که آن‌ها چگونه می‌خواهند با شما کار کنند، مسیر راحت تری در پیش خواهید داشت. آیا آن‌ها می‌خواهند در هر مرحله با شما همکاری کنند، یا اینکه از قبل چشم‌انداز شفافی برای لوگو دارند که می‌خواهند شما به‌طور ماهرانه آن را اجرا کنید؟

اگر در حال طراحی لوگو هستید، ماهیت برند را پشت هر تصمیمی که می گیرید قرار دهید. همانطور که پل رند، طراح گرافیکی که لوگوهایی را برای IBM، Westinghouse و NeXT ایجاد کرد، عاقلانه گفت: “لوگو از کیفیت چیزی که نماد آن است، معنی می گیرد، نه برعکس.”

آخرین مقالات

تقویم مناسبت های مهر ماه 1401
استفاده کاربردی از ایموجی ها در طراحی گرافیک
5 نکته طلایی برای ایجاد اسلاید های زیبا
نکاتی برای افزایش خوانایی متن در ارائه‌های دانشگاهی
نکات کاربردی در طراحی گرافیکی صفحه ی سفید
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی فریپیکر آماده پاسخ به سوالات شماست
سلام! چطور میتونم کمکتون کنم ؟

فایل در حال دانلود است...

لطفا برای تداوم خدمات فریپیکر از ما حمایت کنید با...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد

لطفا روزانه فقط یک بار درخواست ارسال کنید