یقینا دلیلی وجود دارد که می گویند یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد. و وقتی نوبت به ساختن برند شما می رسد، تصاویر راهی عالی برای برقراری ارتباط واضح با مخاطبان شما هستند. در این مقاله، ما به 10 روش ساده برای ویرایش عکسها و بهبود آنها نگاه میکنیم تا بتوانید در هر زمان بهترین عملکرد خود را داشته باشید.
علم نشان می دهد که مغز انسان سریعتر از هر نوع داده دیگری، به تصاویر واکنش نشان می دهد و آنها را پردازش می کند. بنابراین، اگر به دنبال راهی موثر برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود هستید، تصویرسازی بهترین راه برای انجام آن است. می تونید این کار را همزمان با بازاریابی، در آلبوم های عکس یا پست های رسانه های اجتماعی خود آزمایش کنید.
آماری جمع آوری شده که نشان می دهد محتوای بصری چگونه یک ابزار ارتباطی قدرتمند است:
1)حدود 94 درصد از افراد از محتوای دارای تصویر بیشتر از محتوای بدون تصویر بازدید می کنند.
2)افراد وقتی اطلاعات را با تصاویر جفت میکنند، آن ها را بهتر به خاطر میآورند.
3)محتوای بصری 40 برابر بیشتر احتمال دارد که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.
تصویرسازی بخش برای اکثر طرحها محسوب می شود و میتواند به خاطرهانگیزتر و موثرتر ساختن پروژههای شما کمک کند. اما اگر می خواهید طراحی شما در میان سیل تصاویری که مخاطبان شما هر روز می بینند برجسته شود، بهتر است زیبا به نظر برسد.
چه خودتان عکس می گیرید یا عکسهایی از جای دیگری تهیه می کنید، میتوانید با توجه به تعدادی تکنیک ساده مطمئن شوید که تصاویرتان بهترین ظاهر را دارند.
1) برش: فوکوس و هماهنگی را تقویت کنید
هیچ راه سادهتری برای تبدیل کامل عکس به جز برش دادن آن وجود ندارد. برش میتواند نواحی ناخواسته یا حواسپرتی را حذف کند، ترکیب را بهبود بخشد یا به تأکید بر یک نقطه کانونی کمک کند.
هشدار: اگر قصد دارید برش قابل توجهی انجام دهید، سعی کنید تا حد امکان با یک تصویر بزرگ شروع کنید. زیرا هرچه بیشتر برش دهید، کیفیت و وضوح تصویر خود را کاهش می دهید.
یک قانون کلی هنگام برش این است که از قانون یک سوم پیروی کنید. این تکنیک به این معناست که عکس شما به یک سوم، هم به صورت عمودی و هم افقی، با چهار خط (دو خط عمودی، دو خط افقی) تقسیم می شود.
چهار نقطه ای که این خطوط در آنها تلاقی می کنند، دستورالعمل هایی را برای قرار دادن نقطه کانونی یا مهم ترین ناحیه تصویر شما تشکیل می دهند.
2)تار کردن: تصاویر پس زمینه را بهبود می بخشد
مواقعی وجود خواهد داشت که بخواهید تصاویر را به عنوان عناصری قابل توجه در طرح های خود برجسته کنید، اما این به این معنا نیست که همیشه باید در مرکز توجه قرار گیرند. آنها همچنین می توانند در نقش های پشت صحنه به خوبی کار کنند. درست است، ما در مورد پس زمینه صحبت می کنیم.
عکسها میتوانند پسزمینههای بصری جالبی را در طرحهای مختلف ایجاد کنند. اما از آنجایی که اکثر طرحها حداقل در بخشی از پس زمینه دارای متن هستند، اغلب با مشکل مواجه میشوید: جزئیات موجود در عکس خواندن متن را سخت میکند.
راه حل؟ برای ایجاد یک پسزمینه صاف و بدون درهمتنیدگی، کمی تصویر را تار کنید. با مقداری تاری ملایم تا متوسط، می توانید اشکال یا صحنه های قابل تشخیص را در عکس های پس زمینه خود حفظ کنید.
اگر چیزی پویاتر از پس زمینه تک رنگ می خواهید، این می تواند گزینه خوبی باشد.
3) اشباع: افزایش یا کاهش شدت رنگ
عکاسان و طراحان معمولاً تنظیمات اشباع تصویر را تنظیم میکنند تا رنگهای آن را یک درجه افزایش دهند.
اشباع با شدت رنگ ارتباط دارد، بنابراین رنگهای اشباعشده پررنگتر و روشنتر هستند در حالی که رنگهایی که کمتر اشباع شده اند محوتر اند. (نزدیک به خاکستری). اشباع نکردن کامل، شما را با یک عکس سیاه و سفید رها می کند.
در حالی که در استفاده از هر تکنیک ویرایش عکس می تواند زیاده روی شود، اشباع بیش از حد می تواند عجیب و غیر طبیعی به نظر برسد. بنابراین، جز زمان هایی که دنبال یک افکت خاص هستید، مراقب باشید که اشباع را به درستی انجام دهید زیرا در غیر این صورت با تصویری مواجه خواهید شد که ظاهری تقریباً درخشان و نئونی دارد.
4) کنتراست: برجستهسازی و سایهها را افزایش دهید
افزایش کنتراست یک راه خوب برای برجسته کردن تصویر شما و اضافه کردن کمی درام است.
افزایش کنتراست، نورهای روشنتر، سایه های تیرهتر و طیف وسیعتری از تن های رنگی را ایجاد میکند که باعث میشود تصویر شما کمی بهتر از آنچه در زندگی واقعی میبینید به نظر برسد.
از سوی دیگر، کاهش کنتراست میتواند موجع به ایجاد شدن یک تصویر رنگی صاف و یکنواخت باشد.
مانند اشباع، کنتراست بیش از حد معمولا چیز خوبی نیست. هایلایت ها ممکن است از بین بروند (خیلی روشن) و سایه ها خیلی تاریک شوند، که با این کار جزئیات و ابعاد را در آن قسمت ها از دست می دهید.
5) روشنایی: روشنایی کلی را افزایش دهید.
نورپردازی میتواند یکی از سختترین چیزهایی باشد که میتوان آن را درست کرد، حتی برای عکاسان حرفهای.
اگرچه بهتر است با تصویری شروع کنید که به درستی نوردهی شده است، اما گاهی اوقات ممکن است به عکسی برسید که فقط کمی تاریک است و ممکن است بتوانید با دستکاری تنظیمات، روشنایی آن را بهبود بخشید.
به خاطر داشته باشید که ویرایش روشنایی، همه چیز را روشن تر (یا تیره تر) می کند. این کار باید به صورت تدریجی و با توجه به عدم ایجاد مناطقی که بیش از حد روشن هستند انجام شود و اغلب می توانید با تنظیم کنتراست، همزمان نتایج خود را بهبود داده و به تعادل برسانید.
6) فیلترها: بهبود و تصحیح عکس ها
به لطف اینستاگرام و سایر برنامه ها، فیلترها به یک گزینه محبوب برای ویرایش عکس تبدیل شده اند. آنها می توانند برای افزودن جلوه های ویژه یا هنری به تصاویر شما استفاده، و همچنین به عنوان میانبری برای اصلاح مشکلات موجود در تصویر شما استفاده شوند.
با این حال، بیشتر تصاویر نباید به فیلتر نیاز داشته باشند. اگر میخواهید به یک اثر خاص دست پیدا کنید، فقط یک مورد را اعمال کنید.
7)ترتیب: چیدمان خود را با کمک گرید ها تقویت کنید.
یک چیدمان تمیز و سازمان یافته امتیازی مثبت برای هر پروژه طراحی است. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، تراز کردن تمام عناصر طراحی خود در یک شبکه همیشه یک انتخاب مطمئن است. استفاده از گریدها همچنین میتواند راه خوبی برای نمایش چندین تصویر باشد.
8) فریم ها: شکل تصویر را بهبود می بخشد
مانند قابهای واقعی عکس که شما به دیوار آویزان می کنید، قاببندی تصاویر در طراحی نیز بهطور سنتی برای جلب توجه به تصویر استفاده میشود. فریم ها بسته به سبک و حالت پروژه شما می توانند ساده یا تزئینی، یک خطی یا سه بعدی، رنگی یا غیر رنگی باشند.
9) لایه بندی: تصاویر را با همپوشانی تقویت کنید
گاهی اوقات می خواهید تصویر کمی کمتر قابل توجه باشد تا متن یا سایر عناصر بهتر نشان داده شوند. در حالی که محو کردن یکی از راههای انجام این کار است (همانطور که در بالای مقاله توضیح دادیم)، راههای دیگری نیز وجود دارد که وضوح عکس شما را حفظ میکند.
استفاده کردن از لایه ها یک رویکرد رایج است. آنها بلوک های رنگی شفافی هستند که در بالای تصویر شما قرار می گیرند. تنظیم تیرگی صفحه تعیین می کند که تصویر شما چقدر خوب نشان داده شود.
صفحه مات تر، سطح صاف تر و یکنواختی را برای متن شما فراهم می کند، اما تصویر شما را نیز پنهان می کند؛ بنابراین باید سطح شفاف متوسطی را پیدا کنید که متناسب با اهداف طراحی شما باشد.
میتوانید بیش از دو عنصر را لایهبندی کنید، یا خود تصویر را شفاف کنید و آن را در بالای پسزمینه قرار دهید.
10) متن: تصاویر را با تایپوگرافی تقویت کنید.
تصاویر و متن دو پایه طراحی گرافیک هستند. ترکیبشان کرده و از آن ها یک پایگاه ارتباط بصری بسازید. سعی کنید با قرار دادن متن (یا انتخاب تصویری که مکمل موضوع متن شما باشد) اطلاعات مرتبط را به یک تصویر اضافه کنید.